måndag 11 juli 2011

Internet ...

Jag läser bloggar… och ibland, ganska ofta faktiskt, så skriver folk om det dåliga samvete som deras (bloggarnas) tid vid datorn tar och hur Internet "missleder dem att prioritera fel". Men… inte kan vi skylla på Internet? Det bara finns där. Vi väljer själva att spendera tid vid datorn och med internet. Förhoppningsvis för att vi trivs där… för visst kan jag förstå drogparallellen.

Men titta på det här klippet, och förstå att det finns andra aspekter … Precis som med ALLT annat finns det inte bara ett perspektiv (även om vi inbillar oss det många gånger för att livet blir så mycket enklare då). 

Och, ja, Gud och religion är med i klippet... Men, vare sig du gillar det eller inte, 
min poäng är internet: Inte bara dåligt!  (Sen råkar ju jag gilla Gud, så jag är nöjd ;-))



HÄR kan du se hela talet!

Och så finns ju alltid den här sidan: Här slutar internet!


Summary: It isn't internets fault we spend so much time there that we bloggers publicaly complain of the shifted priorities in our lives … There is never just one way of seeing things (even if we like to think so, as it makes our lives som much easier). Watch the clip above for another perspective.

AND, let me remind you, there is also this page on internet: Last page!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar