måndag 16 januari 2012

Tebow


Har du hört talas om Tim Tebow?
Han spelar Amerikans Fotboll  ... (jag trodde aldrig att jag skulle sitta och skriva om sport i min blogg ) och har fått en hel värld att "Tebow". "Tebowing" är den nya grejen i sportssammanhang, i alla fall i världen utanför europa!


I Sverige kallar vi det tydligen helt enkelt för Tebow-fenomenet! Det ser ut så här:





Han är kristen, ber innan matcher och när han gjort mål  (eller vad man nu gör i amerikansk fotboll ;-) Jag kommer INTE sätta mig in i det även om jag tycker att grabben är cool) och stoltserar med bibel-hänvisningar i ansiktet!

När han hade John 3:16 i ansiktet under en match googlade sedan 92 millioner människor i världen just det: John 3:16.


Medge att det är lite coolt!
På aftonbladet kan du läs lite om fenomenet HÄR, även om de inte direkt skriker ut anledningen till det!

Det finns en sajt dit folk kan skicka in sina bilder när de "Tebowar". Den hittar du HÄR! 

Jag tycker kanske att man kan kalla Tebow-fenomenet för att be annars ... eller är det för gammaldags? 

Hänvisningarna till bibeln? Ja, det är väl reklam det! ;-)









3 kommentarer:

  1. Jag hör ju till den skaran som GILLAR att titta på sport, men det skall (hälst) vara skidor på benen och GÄRNA ett gevär på ryggen dessutom!
    Nåja.
    jag har dock TOTALT missat detta fenomen, så tack för den informationen, hehe. Sitter här och funderar över om några skidåkare har gjort "reklam" såhär, men nej, jag tror inte det, i så fall har det gått mig förbi totalt! Vad BRA att det 'r skidåkning till helgen igen, då skall jag baskemig kolla, och om någon undrar vad jag håller på med där jag sitter och stirrar på skärmen så kan jag ju jalla det efterforskning, eller?

    SvaraRadera
  2. Första gången jag hör talas om killen. Ja, det var ju lite annorlunda med bibelhänvisningar i ansiktet, men smart sätt att få uppmärksamhet på!

    SvaraRadera
  3. Ja, och smart sätt att få andra att läsa utvalda delar ur Bibeln!

    SvaraRadera