söndag 19 augusti 2012

Fototriss - så här ser det ut där jag är


Fototriss - Så här ser det ut där jag är
Lördagen den 18 augusti 2012, minsann!


På hemmaplan regnade det hela morgonen



Så vi åkte mot kusten - det såg ju ljusare ut åt det hållet
Men var fanns alla människor? Inte en bil syntes till ...



Jo, de var på Tändkulemotorns dag och nördade kring stora, och små, motorer, och vi, slutligen, med dem! Jag fotade maskiner och entusiaster, hundar och bogserbåtar. Det blev en grå, men ytterst trevlig, utflykt. Och inte en droppe regn på hela tiden!





42 kommentarer:

  1. WOW!!! Vad läckert med tändkulemotorns dag :) Där skulle man varit ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att åka ifrån regnet och se något skoj. Ser ut att ha varit en trevlig dag och fina bilder blev det.

    SvaraRadera
  3. Herre min tid, vad är "tändkulemotorns dag"? Så roligt! Bilden är ju underbar. Sen detta eviga regn denna sommar. Tycker så synd om arrangörer allt bara rinner bort och rinner bort. Fin triss som beskriver hur det ser ut hos dig!

    SvaraRadera
  4. Den första bilden gör mig glad..älskar regn! :O) Fint tolkat!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Utroligt at der ingen er omkring dig eller biler :D Sådan er det jo en gang i mellem, heldigvis - Flotte billeder du har lavet!!

    Hav en god søndag!

    SvaraRadera
  6. Skönt att åka från regnet ibland - själv gillar jag regn och vill ha mer av den varan hos mig:)
    Tändkulemotorns dag - kul med gamla motorer :)
    En bra triss blev det!

    SvaraRadera
  7. Det lite udda kan var skoj att besöka och fota, dessutom är Lysekil en trevlig stad.

    SvaraRadera
  8. Fin triss. Gillar översta bilden!!!

    SvaraRadera
  9. Ja du ibland undrar man var är alla vad gör dom..men en liten motormässa kan roa dem som snöat-in på det :) det är kul med intressen som förenar..en trevlig triss med ett budskap..det gillar jag

    SvaraRadera
  10. Vilka spännande evenemang det finns i vårt land, Tändkulemotorns dag har jag aldrig hört talas om! Verkar ha blivit en trevlig dag, trots att regnet hänger i luften.

    SvaraRadera
  11. Det blev ju en bra dag till slut. Dessa utställningar med gamla maskiner/fordon är så fascinerande. Vad påhittiga man var förr, visserligen nu också. Men numera är det så avancerat att man inte begriper sig på det.

    SvaraRadera
  12. Skojigt att få följa med dig på utflykt och hamna på oanade begivenheter :)

    SvaraRadera
  13. En bra triss som visar en del av Sverige :)

    SvaraRadera
  14. Tack för kommentar. Du visar som vanligt fina bilder som också skildrar en upplevelserik dag.
    Snyggt!

    SvaraRadera
  15. En trevlig triss som är i min smak.

    SvaraRadera
  16. "Regnet det bara öser ner" - sångtexten borde stå på din regnbild!!
    O tomheten fylldes med levande glada människor!
    Fin triss.

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder som verkligen symboliserar sommaren 2012

    SvaraRadera
  18. Blev ju en fin utflykt när du flydde undan regnet! Lustigt så tomt det var på vägen.
    Din triss visar upp en lite annorlunda utställning, Tändkulemotorns dag. Vilka fina bilder på människor som besöker utställningen du visar i annat inlägg. :-)
    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  19. Låter som en spännande utställning... Fina bilder som sammanfattar en dag.

    SvaraRadera
  20. Det blev ju en bra dag med överraskande upplevelser och fotomotiv. Bra bildserie och snyggt fotat!

    SvaraRadera
  21. Tycker det låter som en perfekt utflykt en sån dag, fina bilder.

    SvaraRadera
  22. Vilken trevlig triss. Den visar verkligen hur det ser ut hos dig idag.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  23. Jättefin triss!! Tror dagen varit rätt bra...

    SvaraRadera
  24. Nydelig triss og så fint at du ikkie ble vår.
    Ha en fin kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/08/19/slik-er-det-her-i-dag/

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder! Tack vare att jag gick in på din blogg idag blev jag inspirerad att vara med i Fototriss! Har lekt med tanken tidigare men idag blev det premiär :)

    SvaraRadera
  26. Tack för gratulationen!! ;-))

    Oj oj tennkulemotor! Det har jag ett speciellt "förhållande" till. På min barndomsgård hade vi en såg som drevs med tennkulemotor...glömmer aldrig det ljudet! Så här hade jag gärna vandrat runt och fotograferat....men framförallt lyssnat ;-)

    SvaraRadera
  27. Ja det var hemskt vad tomt med bilar på vägen. Härligt att åka mot bättre väder kan jag tro.

    SvaraRadera
  28. Trevlig triss, trots de regntunga molnen!

    SvaraRadera
  29. Flott triss selvom det er grått og regnfullt,- likte godt det øverstee bildet!

    SvaraRadera
  30. Ja, ibland behöver man lyfta på rumpan och göra något istället för att sitta hemma och förbanna regnet. Vilken suverän dag ni fick!

    SvaraRadera
  31. Skönt att få komma ut och att även slippa regn :)

    SvaraRadera
  32. Riktigt bra och trevlig triss :)

    SvaraRadera
  33. Hej Eva! Tack för fina ord hos mig. Nej, jag har sjungit några gånger förrut ;). Fina bilder på denna regninga sommar och vilken rolig traktormojäng.

    SvaraRadera
  34. Nice! Ett fint här-och-nu-svep, och jag gillar effekten med den ökande komplexiteten i bilderna! Både blick och humör liksom lyfts allteftersom...

    Tack för ditt besök hos mig :)

    SvaraRadera
  35. Aha... det där skulle vår äldta dotters svärfar ha gillat, ja, kanske hennes sambo också :) Fina bilder blev det då i alla fall.

    SvaraRadera
  36. Den första är som ett konstverk!

    SvaraRadera