tisdag 25 december 2012

Tacksamhet ...


1121 – 1153


Julfrukost på Kyrkis
a good ”heart to heart”
Hemmets lugna vrå
Omplanering – mindre stress
”Brötig” och mysig lunch med sköna ledare i alla åldrar
Hugos smajlgropsleende
Lånebarn i skjorta
En fin mamma
Té och Ernst
Inga måsten – men vilja
Julstjärnor (blomman) som lyser upp med sin röda färg
att ”springa på” trevligt folk i affären
att bli färdig o kunna vara ledig fast jag inte trodde att det skulle gå
Alvedon – ”motar Olle i grin’”
Kravlös tillvaro – stundens
Fudge (har vi verkligen inte något svenskt ord för det?)
Hjältegalan – borde finnas överallt, hela tiden
Julevangeliet berättat SÅ HÄR med en prequel HÄR
jordnötssmör
ett nystädat badrum
Stöpta bivaxlljus! Doften!
tunnbrödrulle
Bädda till hemvändaren
Hänga ut ”godis” till fåglarna
den obligatoriska julkärven
brysselkål
Ris ala Malta
Animerad film
Sängen = sova



2 kommentarer:

  1. Du är nog den mest kreativa (och mystiska/kryptiska) människan jag känner - i bloggosfären iaf.
    Din lista är - ja - lång. Känner inte igen mig i mycket där men två ord fastnar på näthinnan (= mitt mentala öga)
    1. Fudge. Här föreslår jag tand-/tandfyllningsutdragare, men då skulle nog ingen köpa Fudgen.
    2. Brysselkål - yuck.

    Friends!!!????

    SvaraRadera
  2. Mycket att vara tacksam för! God fortsättning

    SvaraRadera