onsdag 12 december 2012

Underskattat



När det ser ut så  här genom ett bilfönster
 och man är på väg till veckans andra överflöd av julbord
men snart ska hem till bak av lussebullar
och sedan kaffe, nybakat och en god bok hemma i soffan ...

... då kan man ju tycka att vi underskattat vinterns fina sidor i mången 
artighetskonversation där vädret är; "the topic of any given moment" 
och det enda positiva man kanske kan få höra är: Ja, det blir ju i alla fall ljusare med snön 
*skyldig men erkänner det aldrig*

Mer underskattat eller överskattat HÄR!






13 kommentarer:

  1. Det vackra vinterlandskapet är underskattat, i alla fall av oss som bor i det. Så vackert med årstiderna som skiftar!

    SvaraRadera
  2. Vackert vinterlandskap! Det är många som inte gillar vintern och mörkret och har därför inga fler positiva tankar än att snön lyser upp!

    SvaraRadera
  3. Så vackert, och visst är det sant att det blir ljusare även om jag inte tycker om vintern.

    SvaraRadera
  4. Visst är det vackert med snön! Idag skiner solen så jag ska ut och njuta. Kan inte underskattas!

    SvaraRadera
  5. Guilty as charged... jag är svag för finfina naturbilder som din ovan och svårt för snö och kyla med allt det bär med sig, ambivalent är bara förnamnet. ;) Men en god bok... underskattad förstås! Undrar vad du läser.

    SvaraRadera
  6. hahah...vi har samma tolkning! Jag kan faktiskt med stolthet säga att jag inte är en av dem! Jag älskar vintern och fascineras varje dag av hur vacker snön är och hur fint det blir med den! Och visst blir det ljusare på kvällar och nätter och det gör det ännu finare...särskilt en fullmånesnatt...sååå vackert!! Men det går många förbi helt klart! Din bild är superfin och jag gillar helt klart din tolkning! :O)))

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  7. Jo nog är den vacker din bild alltid men har man skottat snö i 2 timmar på morgonen säger man nog bara "att det blir i alla fall ljusare"
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  8. Vackert är det - men någon måtta på snödjup och kyla får det ju ändå vara...

    SvaraRadera
  9. En vacker bild är det och som alltid gäller väl att göra det bästa av situationen. Men alla måste ju inte tycka lika och personligen får jag bara svårare och svårare att gilla kyla och mörker. Jag ser skönheten men den räcker liksom inte till som kompensation...

    SvaraRadera
  10. Ja men så är det ju, jag klagar och klagar på vintern men dom där vackra dagarna är det faktiskt underbart!

    SvaraRadera
  11. Jag får känslan ibland att jag är för positiv när det gäller vädret....eller rättare sagt jag har insett för längesedan att det hjälper ju inte att "gnälla" ---- kallt är kallt, snö är snö, regn är regn....oavsett vad jag säger....det bästa är att gilla läget och göra något där man inte är beroende av vädret.
    Som nu till jul och nyår så drar vi upp till gården i norr....60 cm snö och jag tror de haft över -30 där som mest. Men jisses det kommer det ju inte att vara hela tiden...kanske bara någon dag...och då sitter jag inne och stickar, läser en bra bok, pratar med gubben, dricker glögg och eldar i spisen :-)

    SvaraRadera
  12. Jo ljusare blir det men jag anser att det är knappt märkbart. Att gnälla hjälper inte ändå gör vi det (iaf jag ibland) Jag tänker mest som så att december går fort för alla helger, januari har helger också och då blir det ljusare, februari ja då är det snart vår och man kan börja leta vårtecken. I mars jag då kommer min livsgnista tillbaka ordentligt och då vill jag så mycket att hälften kan vara nog. Jag tror nog att det är tur vi har de olika årstiderna. Kanske skulle vi tröttna på tropisk värme också. Ha en fin dag och för trevligt inlägg som får oss att tänka till lite och det gillar jag.

    SvaraRadera