måndag 11 februari 2013

Tacksamhet ... med galet vackra fåglar!




1257 – 1269


för ett arbete som låter mig utvecklas, och som tvingar mig till eftertanke. Ett jobb som testar mitt tålamod och innehåller allt mellan födsel och död, och därmed aldrig blir monotont.
effektivitetsplaneringsvana (ett bra ord- jag hittade på det själv för jag kunde inte hitta det)
vänta på postpaket
en riktigt sliskig hamburger-lunch full med fett och salt. Inte gott ofta, men ibland så!
en smidig fredagsshopping
paket :)
Det Finaste Paket-innehållet *punkt*
fantastiska bloggvänner – ja, vänner. Vi har bara inte träffats än!
en hel helg hemma
en nästan obefintlig strykhög
Wild Cherry Tea i soffan.  Ja, inte I soffan på så sätt – men att sitta i soffan och dricka det
erbjudande av Mr. Right om en weekend-trip i födelsedagspresent … borde nog tacka nej – alldeles för snällt - ... men …
massor av matlådor för den kommande jobb-veckan


En kamerarem som ingen annan!








7 kommentarer:

  1. Det finns så mycket att vara glad över.

    SvaraRadera
  2. Kikar bara in och tittar lite till på det galet fina fåglarna samt konstaterar att det är trevligt att läsa din text också :)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ha! Så härligt att du ångar på av myspysfaktor. Blir glad bara av att läsa inlägget. :-)

    SvaraRadera
  4. effektivitetsplaneringsvana - det ordet borde tas in i akademiska ordlistan på direkten. Grymt bra!
    Sliskiga hamburgare tar jag också då och så, men efter matskandalen hos Findus börjar jag bli mera tveksamt.
    Matlådor - duktig tjej!
    Å bäst av allt din underbara axelrem från Pysselfarmor. Den är så otroligt vass. Verkligen älskar den!

    SvaraRadera
  5. Axelremmen är fortfarande lika läcker att titta på, vi som inte får fästa den vid kameran.
    Effektivitetsplaneringsvana - det ordet måste jag försöka komma ihåg, men blir nog inte riktigt sådan, trots att jag försöker.
    Ibland kan jag bara bli så där stört sugen på hamburgare att det inte är någon idé för någon annan att komma med annat förslag.

    Kul med förslaget om en weekend i present, det har jag också fått i förslag. =) Jag fyller ju i nästa månad och skulle också vilja det, men jag vill bara åka till Umeå och fira med mina pojkar och deras tjejer. Vi på hotell och de övriga fyra sovande hemma hos yngsta som bor där. =) har inte kollat så jag vet inte om det passar. Äldsta sonens dejt är ganska ny och hon spelar en teater just nu och tror att de ska ut på turné med den också, sedan vet man aldrig hur länge en dejt håller. =)

    Vet inte om du fyller några jämna, det gör inte jag, men visst är det kul med lite annat.

    Kul att jag fick ge er också ett gott skratt i kväll och jag håller med din sambo - klantarsel. =)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du för orden! Jag blir såååå glad att du är nöjd. På något sätt kände jag att det är "glada" fåglar och kärlekshjärtan du ska ha när jag började brodera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tänkte så rätt och gjorde så fint! Erkännande: Den sitter fortfarande inte på kameran ;) Jag har liksom inte njutit färdigt än ;) Men till helgen så! Men jag HAR kollat att den passar.

      Radera