torsdag 25 april 2013

Gammalt - nu som nytt!


Minns ni John Denver?
Du som är tillräckligt gammal för att ha levt under hans ”era” kan inte ha missat honom. Hans ”feel-good” musik spelades ju i radio, tv och på film. Men om du är yngre .. ja, då är det inte så säkert. Då kanske det är dags att upptäcka honom …
Det har nämligen kommit ut en ny skiva. Unga, populära artister har spelat in Denver- låtar i sin egen tappning. Och gör det bra! Himla bra! Bättre än Denver själv? Nja, några av låtarna, ja, andra... not so much!

The Music Is You – A Tribute To John Denver <--Länk till Spotify


Och för dig som inte har Spotify:



Du kan läsa artiklar om skivan HÄR, HÄR och HÄR … på engelska. Hittar inget på svenska. Men, om musiken inte tjatas ihjäl på radio så finns den ju inte i det här landet … eller? ;)


A year before he died, Denver said: "Some of my songs are about very simple things in life. But those simple things are meaningful to me and have obviously meant something to people all over the world, even if it's only in a karaoke bar."


“You fill up my senses  
Like a night in a forest 
Like the mountains in springtime  
Like a walk in the rain.”

Well, who doesn't enjoy singing that?







3 kommentarer:

  1. Jaha! För några dagar sedan visste jag inte vem Justin Bieber var. Inte kände jag igen en John Holm heller. Å nu landar jag hos dig å får stå som ett levande frågetecken här också. John Denver...
    Borde skaffa mig en allmänbildning, jag vet;-)

    PS. Det blir blandat bandat väder under helgen. Ta med dig paraplyt! Ha det så bra i huvudstaden som denna helg verkar "hemsökas" av ett antal bloggare från hela landet.DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ingen inbjudan till huvudstaden har landat hos mig - inte behovet för ett stor-bloggar-möte heller, om jag ska vara ärlig! Och inte skulle jag komma åt det hållet utan att berätta det för dig ... och någon mer kanske!
      Stannar här, under min korkek och luktar på ... nej, jobba var det ja. Jag ska jobba!
      Hälsa bloggarna! (bloggerarna? bloggisterna? ...)

      Radera
  2. I remember when he died, Eva... a tragedy in so many ways. I grew up listening to his music and still have plenty of it in my mp3 player today. It's a saving grace on frustrating days. :)

    SvaraRadera