tisdag 16 april 2013

Hur gör dom?

Jag läser i bloggar, artiklar och hör talas om dessa människor som "lever sina drömmar". Som har ”släppt allt” och fullföljer sina drömmar. På olika sätt. Genom att skriva den där boken de närt så länge, startat företaget de alltid vetat ska gå så bra och på många andra sätt som liksom gör att de ”fullbordar sig själva”. Och när jag läser så drar det i en längtan djupt inombords. Det finns ett igenkännande. En önskan. Men mest, allra mest, finns mina funderingar om hur. Hur gör de? Hur får de mat på bordet? Hur betalar de sina räkningar? Hur klarar de av att kliva av det stora, långa tåget som kallas Måsten?


Det skrivs inte så mycket om hur ...




Och, nej, jag mår inte dåligt över det. 
Längtan är bra. Och önskan är en drivkraft. 

"Om du vill leva alla dina drömmar måste du komma ihåg 
att mardrömmar också är drömmar"...? 





6 kommentarer:

  1. Carpe diem är en sak, men att leva sina drömmar är nog "många ord men liten verkstad". Det verkar vara en osund trend att leva sina drömmar, för måsten - eller kalla det för kompromisser - kommer man aldrig ifrån. Bäst att inse det tidigt, man blir så mycket lyckligare då, speciellt då man klarar sig från hårda fall, besvikelser och ekonomisk ruin.
    Oooops, det blev ett långt svar, men jag retar mig också på dessa "klyschor" utan minsta substans.

    SvaraRadera
  2. Undrar samma sak!!!
    Visst är önskan en drivkraft och längtan också.

    SvaraRadera
  3. I agree Eva and feel the same. I also like your quote at the end... I have never thought of it that way before. Kind of "be careful what you wish for"?

    SvaraRadera
  4. Att leva sin dröm är nog inte många förunnat..om de nu vull göra det dygnet runt..men man kan ju göra det utanför arbetstid...fast...ja...kan vara nog så knepigt kanske.


    Sv: Vadderade kuvert är grejen det :)


    Ha de bäst :)

    SvaraRadera
  5. Frågan om hur de gör har dykt upp hos mig också!

    SvaraRadera
  6. Just det ... hur gör de? Själv försöker jag istället att försöka bara må bra, vara lycklig och inte stressa runt något mer. Det tar många år innan allt sitter på plats efter att ha varit nära, alltför nära.

    Men drömmar är underbara.

    SvaraRadera