måndag 1 april 2013

Jag gör som jag blir tillsagd!

Ja, inte alltid. 
Ganska sällan faktiskt ... 
Men ibland så! Som den här gången då jag av en liten kompis fick en fin kyckling att ta hand om över påsk. "Oj", sa jag, "vad ska den äta då?". Min kompis, 5 år och MYCKET busig, sa med sin vanliga fina röst; "Maskar så klart!" "Ok", sa jag, "en mask kanske jag kan hitta." "Nej förresten", sa kompisen och lade sig sedan till med den värsta Gollum-rösten en söt liten femåring kan klara av; "Det ska vara tjugo, maskar och de ska vara slemmiga!"

Så, jag fick använda min fantasi och se till att få fram 20 slemmiga maskar! 
Kycklingen tackade för omsorgen - men orkade faktiskt bara äta en!


Jordgubbssnören ur plockgodis-avdelningen och hett vatten -
ett recept på maskar som inte ens Gud kunde tänkt ut ;)




5 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Ett av dina bästa inlägg om du frågar mig, vilket du troligen inte gör. Men så himla kreativt och roligt att koka dessa snören för att göra maskar av dom. Helt underbart.


    PS. Om kompisen önskar sig maggots nästa gång så ta en sax och klipp isär maskarna;-) DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Roligt att du säger som du tycker även om jag inte frågar ;)
      Och; tack för maggot-tipset ;)

      Radera
  2. Men vilken söt kyckling! Du har fantasi :)

    SvaraRadera
  3. haha..ja..va gör man inte?

    Ungar är ju för goa :)

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera