tisdag 23 april 2013

Jag måste bara gnälla lite ... för en gång skull ... det kanske hjälper?



Ibland blir jag så trött på människor att det nästan är jobbigt att vara en själv. Man ska ha 100 bollar i luften och alla vill att deras boll ska vara i luften hela tiden … det GÅR ju inte. Men, jo, ”för min skull” – uttalat eller inte. 
NEJ! Varför är det ett så svårt ord att förstå? När vi väl lärt oss att säga det, ja, då är det inte över – och vi kan ta det lugnare – nej, då ska omgivning lära sig ordets innebörd! *suckar*



Stress gör mig  tjurig! ... och lite folkilsk ...

… men bits gör jag bara i självförsvar …

... och jag har mer tålamod NÅGONstans ...




16 kommentarer:

  1. En sak i taget! Och kom ihåg att andas! *kram*

    SvaraRadera
  2. Känner igen. Bilden illustrerar känslan perfekt :) men ta't lugnt, det är okej att inte orka med andras bollar. Hoppas stressen minskar snart!

    SvaraRadera
  3. Non ! Nein! Njet...

    Jag kan inte göra en sak i taget, då kan jag inte koncentrera mig... Men säger man nej så borde det respekteras... Men icke...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skön bild på grodan och sanna tankar hos dig. Kan nästan tro att du är lite stressad ;-) Känner igen mig själv. Önskar dig en tisdagskväll i LUGN o RO !! ..imorgon är en ny dag med ännu oskrivna blad.

    SvaraRadera
  5. Bra att även du behöver "avreagera" dig då och då. Å det där med hundra eller ens tre bollar i luften tilhör det klyschiga 1980-talet;-)
    Nu gillar jag stress - alltså hellre har jag 120% arbetsbelastning än 70%, då blir jag vansinning och klättrar på väggarna.
    Men ett nej är ett nej och det borde alla förstå och respektera. Om inte - lås in dig och stäng dörren inifrån;-)

    SvaraRadera
  6. Stress tar inte fram några bra egenskaper hos människor...
    Minns att jag blev någon som jag inte ville vara.

    Önskar dig en skön och stressfri onsdag Eva!

    SvaraRadera
  7. Det är rätt! Ut med taggarna! Det behövs ibland. :-)

    SvaraRadera
  8. Sanna ord du levererar...
    och grodan är så underbar i sin "tjursittning..."
    Hoppas du får en skön onsdag !!

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  9. Ja du! Det viktigaste i denna situationen är att bara tänka på sig själv! Man har rätt att vara egoistisk ibland!

    SvaraRadera
  10. Tror att det blir bäst totalt sett om du utgår från dig själv och vad du vill/orkar/har lust med. Ingen har rätt att sätt press på dig bara för att få sin grej gjord. Ta det i din egen takt.

    SvaraRadera
  11. Det är en (nödvändig) konst att kunna säga nej ibland - och att kunna ta ett sådant!
    Så läcker bild på grodan.....

    SvaraRadera
  12. Spjärna emot och säg nej - jag brukar ta en lång lunchpromenad för att andas av mig ilskan
    ;-))

    SvaraRadera
  13. Svåraste ordet att uttala - Nej...
    Jag får alltid dåligt samvete först då jag säger nej sen när det landat så mår man riktigt bra.
    Säga ja och mena nej ger supermycket stress och då är man ju allra minst ärlig mot sig själv.
    Hissa Nej - Dissa JA ...:))))
    Tålamod är ett ord jag hade behövt ha till mellannamn, men det har blivit bättre :)
    Man får iallafall tänka fula ord <3
    kramis vännen
    Fia

    SvaraRadera
  14. Nej nej nej...jo...konstigt att en del människor inte förstår innebörden av ett nej...men nån gång kanske 10-öringen ramlar ner..!

    Ha en skön kväll :)

    SvaraRadera
  15. Det är helt ok att gnälla i små doser :)
    Så viktigt det är att kunna säga "nej", men inte alls lätt.

    SvaraRadera
  16. Håller med alla föregående kommentarer, om än lite sent (skyller på mitt "nya" fullspäckade och stressiga, liv) Behöver lära mig att säga nej, nån gång, också. Stå på dig bara! Kram

    SvaraRadera