måndag 22 april 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

1403 – 1441



vardagsfrukost med världens bäste sambo
en bra kursdag
rolig gudstjänstplanering med ungdomar
missförstånd som redde ut sig
två unga män som slöt upp till en lång lägerhelg
gemensam innan-läger-lunch
en solig resa till ön
en trasig fot som ändå inte var bruten
kryckor – en ung mans träningsredskap för några dagar
en smidig erfarenhet av svensk sjukvård! Heja!
en bra kvällsandakt i kyrkan
en lyckad mässa
sliverhjärtan
många tända ljus
pilgrimsvandring i vackert väder
frisk luft
horisonten bortom havet
en skön musikupplevelse
trevliga föräldrar
att kunna prata om det svåra
tårar – inte alltid dåligt
goda samtal
bra kollegor som gav mer än 110%
en ledig dag
ostörd sömn i fler än 4 timmar ;)
fotobedömning med fotoklubben – lärorikt förtroende
veckomässa med trevlig fika
3-dagarsvecka
långhelg
årets första stekta Haloumi – grillen nästa :)
utforska ny kamera
krokusar på väg upp
all tvätt tvättad
ännu en mössa på stickorna
fazers lakritschoklad
en skön fotopromenad med vitsippor, blåsippor och tussilago
olika
slumra i soffan efter en god lunch
lek











12 kommentarer:

  1. Trevlig text och fin bild...

    Jag är lättad, mitt problem med franska FK är löst... Sysslar med min blogg här pà blogspot nu... Men hur kommer det sig att din blogg har "fr" i slutet? Den borde ju ha "se" istället, min är ju fransk...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Hos mig har den .se men jag kommer hit genom att skriva .com :) Blogger är väl lite internationellt kanske ;)
      Kram

      Radera
  2. Att ta ut en timme komp med gott samvete och vara färdighandlad och nedaxlad när man "egentligen" ska sluta jobba. Då känns det som att kvällen blir lång och till eget förfogande. :-)

    SvaraRadera
  3. Hade det inte varit för den söta ritningen med texten så hade jag trott att du borde vara totalt slut och urlakad efter en så späckad helg.
    Men huvudsaken är att du är happy:-)

    SvaraRadera
  4. Svar: Hahaha! Vet inte hur det hände, för länken gick faktiskt till din sida. Nu har jag såklart gjort om det en gång till. Å hos mig funkar det nu.
    Sorry, men jag skrev ju att 11 länkar var var på tok för många (10 för många för att vara exakt;-)) för min IQ.

    Förlåt, men hittills är det ju som tur är bara du som har kommenterat och upptäckt det. Tack Eva!

    SvaraRadera
  5. Du har mycket att vara tacksam över. Härligt!!!

    SvaraRadera
  6. Love the picture... and the cartoon. :) Gratitude for your posted gratitude...

    SvaraRadera
  7. Sv: Ja det är det verkligen! =) Och heller inte för mycket fart så det är skönt! =) Tack! =) Det hoppas jag med! =)

    SvaraRadera
  8. All tvätt tvättad! Den tycker jag om. Det är ett tag sen sist hemma hos mej...

    SvaraRadera