söndag 21 april 2013

Vårsöndag!


Promenad blev det! Solen sken och våra leenden i kapp med den. Och visst fotade jag blåsippor! Bildbevis? Njaaa ... sa jag att jag har "ny" kamera? *suckar* Kul ÄR det. Men alla foton blir ju inte bra i början - så ni skonas! Nyttigt att behöva tänka till och kanske behöva lära sig något nytt på köpet! *suckar igen - hur vuxet lät inte DET*

Så här fint hade vi det:


Nej, det är inte min hund. Men en ny kompis som var det mest coola och väluppfostrade jag träffat på länge! 







17 kommentarer:

  1. Vårpromenader är ljuvliga och väluppfostrade hundar är guld värda! Även här har jag plötsligt sett något i rabatten som visst är Blåsippor på g... Otroligt!

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut... Fint

    Jag kan ladda upp bilder på Que de mes photos igen... Undrar varför, men lade upp lite teaterbilder som ett fotoreportage...

    Bises

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vårpromenad och fina bilder :D Blir nyfiken på vad du har skaffat för kamera? Jag har varit på väg att köpa en ny ganska länge nu, men kommer liksom inte till skott...

    SvaraRadera
  4. Ser riktigt skönt ut! Mitt hjärta smälter när jag ser hur hunden njuter i solskenet!
    Lycka till med den nya kameran! Kan vara lite jobbigt i början men man vänjer sig snart.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Ett riktigt fint bildkollage!

    SvaraRadera
  6. Vårbilderna fick mig att känna mig...
    lycklig...

    Tack snälla du...

    SvaraRadera
  7. Sv: Du behöver inte alls känna dig dum! Det var jag som var otydlig. :)
    Dina (och mina) blåsippor finns "på näthinnan" och det måste väl ändå vara viktigare än att ha dem på bloggen, eller hur? ;) Härliga bilder! Ser ut som vovven solar också. Vilken cool en!

    SvaraRadera
  8. Till och med lilla vovsingen njuter av det härliga vädret.

    SvaraRadera
  9. Kanooooonbilder ju! Å hunden som solar sig slår nog allt! Vilket foto du fick till!

    SvaraRadera
  10. Å go hund! Verkligen en solande hund:-) Mys...

    SvaraRadera
  11. Så mysigt det ser ut. Vilken söt hund!

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder och solen har lyst även över oss i helgen även om det inte syns på mina helgbilder. =) Fotandet har inte kommit igång denna helg heller, vet inte när jag får igång kameran ordentligt - min D7000. På Teneriffa kom det inte heller igång och när det fotades blev det med min lilla Nikon. Jag köpte min för ungefär två år sedan och är nöjd, det är ju inte fel på kameran utan lite skit bakom spakarna brukar jag säga och kanske har en del objektiv sina brister.

    Apropå mina foton så är det nog inte stämningsfullt det varit och inte heller något större tankearbete. Det är bara så att ibland kan det vara otydlighet eller en aning tankearbete till de som läser och ser. =) Det enda det handlar om är att jag fotat en av mina änglar och sedan tog vi en rundtur på Seskarö och var bl.a. runt kring Svenska kyrkans lägergård där ute. men visst kan någon börja fundera över mina tankar och även helgens begivenheter. =)

    Ha en bra vecka och min orörda börjar egentligen med ledighet men jag åker och jobbar samt att jag måste skriva om mitt schema där, då det blir för mycket splittertid annars och jag får ingen arbetsro på annat.

    SvaraRadera
  13. Ljuvligt !! En vårpromenad med lite fika och doften av smält snö och allt som gömts därunder ;-) Vovven ser ut att ha varit ett trevligt sällskap. Önskar dig en skön fortsatt vårvecka från Malta.

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med picknick i det gröna höll jag på att säga, men det är gott ändå även om det inte är grönt ute. Vi hade också picknick fast i skogsbrynet. Jodå jag vet hur det är med ny kamera. Ta den tid du behöver för du fixat det säkert.

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig söndag ni verkar ha haft! =)

    SvaraRadera
  16. Tidig vår och ljuset flödar, ett jättefint collage Eva! Känns som jag är med er och sitter där bredvid hunden i solen. Underbar stilstudie av voven dessutom :)
    Jag lyckades fånga några sippor men de är halvtama så det var ingen stor bravad :)

    SvaraRadera
  17. Vet du att båda gångerna som jag köpt en ny systemkamera så har mitt självförtroende gått i botten, bilderna har blivit riktigt dåliga och jag har stort ångrat inköpet :) men bara man kämpar på så blir det ju bra till slut. Sen undrar jag om du inte överdriver lite för bilderna här är då kanonfina :)

    SvaraRadera