söndag 28 juli 2013

3 frågor igen - den här gången "Om mig"


Använder du, eller borde du använda glasögon eller kontaktlinser?
Glasögon. Numera två par; "vanliga" (progressiva) och terminal/läs. Detta innebär att jag oftast har ett par uppe på huvudet förutom de som sitter på näsan. Ja, vad ska en glömsk människa göra? Leta ihjäl sig? Tror inte det.

Vilken typ av skor är dina favoriter?
Svarar som Maria P; Bekväma. Sådana som är bra för rygg och knän men inte ser tråkiga ut ändå. Ecco till stor del (reklamvarning ... eller får jag bättre dealer i affären nu? - Nejmenvissnej, jag är ju inte berömd ... än ;) )!

Är du medelgod, hyfsad eller proffs i köket?
Hyfsad. Än har ingen sprungit skrikande från matbordet. Gruffat över en och annan ärta i grytan eller vitlök i gratängen kanske - men det är ju mer en smaksak ;)








4 kommentarer:

  1. "Ingen har sprungit skrikande från bordet" - den var bra! :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att få veta lite mer om dig! Jag tror att du är bara ödmjuk (fin egenskap iofs) när det gäller matlagning. Och berömd förresten, vill du verkligen bli det? Inte likt dig. ;)

    1. Glasögon fast jag tar av mig dem så fort jag får chansen. Klarar mig rätt bra utan hemma.
    2. Trekkingsandaler av ett visst märke
    3. Vad är det för skillnad på medelgod och hyfsad? OK, men ingen stjärna. Folk har ätit upp och ingen har dött.

    SvaraRadera
  3. 1. Instämmer helt, men jag har inga progressiva utan bara vanliga glasögon för lång- resp. närsyndhet.
    2. Har bara, nej äsch strunt i det. Adidas black/white under sommaren (tråkigt, jag vet). Ecco nå't under hösten. Icebugs under vintern
    3. Här håller jag med Pumita. Men jag följer Jamie Olivers recept för det mesta, fiffar upp dem à la BP och tycker nog att jag är enhelt ok "chef";-)

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer nog också i dina svar, men självklart ska jag inte kopiera dina om jag kommer ihåg imorgon att jag tänker vara med i veckan. :)

    SvaraRadera