måndag 8 juli 2013

3 frågor om: Regniga dagar



    Blir du nedstämd när det regnar?
    Nej. Regnväder är mitt väder - efter sol kommer regn ;) inte så jag önskar bort soliga fina dagar - men jag tycker om den paus som regniga dagar ger. 

    Vad gör du helst en regnig dag?

    Är ledig. Utan minsta "måste" - med en bok i hand. Ensam på ett bra sätt; sambon inom räckhåll!

    Använder du paraply eller regnkläder?
    Det beror sig på vad sysslan är. Paraply till och från ställen i jobbet. Regnkläder i naturen.

Maria P's frågor. Häng på?



10 kommentarer:

  1. 1. Nej, regn kan vara riktigt uppfriskande.... speciellt en het dag. Men om det är grått och trist är det svårare att dra på smilbanden.
    2. Jag kopierar ditt svar... och slukar böcker.
    3. Oftast paraply, gummistövlar och regnponcho vid behov (i Amazonas t.ex.) men duggar det bara lite så bryr jag mig inte. I Finland säger man att sommaren torkar det den blöter ner. :)

    SvaraRadera
  2. Att vara ledig är aldrig fel en regnig dag.

    SvaraRadera
  3. Ja du är ju den födda optimisten Eva!
    1. Ja, jag blir nedstämd när det regnar dagtid. Nattetid får det gärna ösa ner. Jag blir nedstämd av snö också.

    2. Samma som du inkl. maken

    3. Äger inga regnkläder och endast ett paraply för 39,90 som håller inte speciellt länge. Men man får ju vad man betalar för;-)

    SvaraRadera
  4. Idag regnade det inte alls. :-)

    SvaraRadera
  5. 1. Jeg elsker regnet! Jo mer, jo bedre.
    2. Hopper i vannpytter.
    3. Neheeeij. Jeg vil bli dassblaut. :D

    God og lykkelig uke til deg Eva.

    SvaraRadera
  6. Efter många soldagar är det skönt med en paus. Regn. Och bara kunna läsa, läsa och läsa. Eller städa ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja :) Städa är ju bra en regnig dag - men läsa är trevligare!
      Försöker hitta dig någonstans i cyberspace- men, si, det gick inte - hoppas du kommer in här och läser svaret så du vet att jag uppskattar dina kommentarer :)

      Radera
  7. Regn behövs verkligen för det mesta i naturen,
    bär och svamp just nu...
    älskar hösten med svampletandet.
    Men som BP säger det kan ju regna nattetid... =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. Tror att regnets påverkan på oss beror på hur mycket det regnar där vi bor (utom BP, för hon klagar på minsta lilla regn ;-)). I nollåttaland regnar det sällan (tro på mig och statistiken, inte på BP), men på "Bästkusten" regnar det desto mer. Där har man höga ohälsotal bland ungdomarna, klart att vädret är en faktor i detta!

    SvaraRadera
  9. Ibland är det bra med regn, men oftast inte, tycker jag :)

    SvaraRadera