måndag 1 juli 2013

Hälsosamt - Maria P's tre frågor




Vilken är din favoritgrönsak?
Broccoli :) Det  är både gott och SER lockande ut ... ja, inte lockande på alla sätt och vis ... men det är som att ha lite bokskog i miniatyr på tallriken. Och bokskogar, DET är fint!


Äter du grönsaker varje dag?
Ja ... om intentionen räknas ;)

Finns det någon grönsak du helt enkelt inte kan få ner?
Hmm ... i så fall är det så länge sedan jag slutade tvinga mig till det att jag förträngt vilken det skulle vara ... så det tror jag inte!








9 kommentarer:

  1. Mmmmm broccoli är gott men :( ibland får man inte som man vill..

    SvaraRadera
  2. Roliga frågor! Din favo grönsak är alltså broccoli. Å just den grönsaken får inte jag ner.
    Så kul att vi alla är olika!

    SvaraRadera
  3. min med! broccoli är så gott!! lustigt nog är jag inte så förtjust i kusinen brysselkål, men jag får ner den iaf, utan att få upp den.
    aino

    SvaraRadera
  4. Jag har nästan förätit mej på broccoli. Men som du säger, det är väldigt gott.

    SvaraRadera
  5. Jag är också förtjust i intentioner.

    SvaraRadera
  6. Hehe, älskar ditt svar på intention! Broccoli är gott men leder till magknip. Usch, vad svårt att välja... jag är svag för squash och aubergine (rätt tillagad, det är lätt att få den äcklig när man misslyckas). Jag äter grönsaker vid varje måltid men surkålen blir kvar på tallriken.

    SvaraRadera
  7. Broccoli är gott helst i gratäng tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Aha, det har varit måndag har tydligen missat det när man är lite halvledig och ute på ön. Får ta igen det och grönsakssvar är det som gäller. Broccoli är inte bara gott utan det är väl också en av de nyttigaste grönsakerna vi stoppar i oss.

    SvaraRadera
  9. Ja, broccoli är kanon! och så makalöst nyttigt!

    SvaraRadera