söndag 7 juli 2013

Helg!



Ledig helg.
Ledig helg innan semestern. 
KAN det bli bättre? Det tror jag inte ;)
Men, vi har inte slöat. Här renoveras så det står härliga till.

Igår gjorde vi dock paus för gå-bort-kalas,
och, när vi kom hem, en grill-snack-mys-kväll ute på verandan!
Att man kan ha det så bra :)

Idag skrapade jag färg - målade - servade tapetseraren och ... ja ... 
njöt av väder och ledighet!

På bild? Detalj av den gamla kyrkbänk jag håller på att göra i ordning.
Ja, kyrkbänk o kyrkbänk - den har stått i ett kapell. 
Nu ska den, och en tvillingbänk, bo hos oss!
Mer bildbevis när de är klara ... om jag är nöjd ;)







13 kommentarer:

  1. Att gå och suga på semesterkaramellen är inte dumt!
    Skönt när man kan njuta av de nära tingen! Ser fram emot att få se bänkarna i färdigt skick!Är riktigt nyfiken!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på bildbevis även om du inte blir nöjd! Verkar sjukt spännande som inredning...

    SvaraRadera
  3. Härligt med en gåbort paus i arbetet, ser fram emot bilderna på bänkarna.
    Själva ska vi skrapa och måla verandan när andan faller på vilket den måste göra innan kylan slår till;-)
    Ha en skön söndagkväll

    SvaraRadera
  4. Spännande projekt!! Ser fram emot slutresultat!

    SvaraRadera
  5. Sommar är det samma som renovering här hos oss oxå!
    Sv; Ja det är mina katter alla tre. En för mycket enligt min man, en för lite enligt mig och barnen ;-)

    SvaraRadera
  6. Spännande att få se :) Älskar när man bevarar de som redan finns istället för nyanskaffning.
    Det är så härligt när man kan renovera. Lycka till :))
    Ha en skön vecka du med
    kram
    Fia :D

    SvaraRadera
  7. Ni har en "arbeta-på-semester" med andra ord. Skulle önska mig att jag hade talang för allt förarbete i ditt fall. Att måla är det bästa jag vet, men förarbetet - grrrrrr.
    Kan tänka mig att dina kyrkobänkar hamnar på altanen och i hallen. De kommer att vli hur fina som helst... med några färgglada kuddar på. Väntar med spänning på bilder:-)

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig helg. Låter som ett intressant projekt ni håller på med. Ska bli kul att se hur de blir. :)

    SvaraRadera
  9. Den kommer säkert att bli fin, och jag väntar med spänning på resultatet.

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas inte färgen sitter allt för hårt :)

    SvaraRadera
  11. Bilden är betydligt ljuvligare än vad helgarbetet bestått av, men gillar att måla. Ska bli intressant att se kyrkbänkarna i nyskick. Sitter den färgen på alla kyrkbänkar? För tycker mig ha en känsla av att jag sett den förr.

    SvaraRadera
  12. Att vara ledig och samtidigt ha en skön semester att se fram emot är inte dumt alls. Intressant detaljbild. Ser med spänning fram emot resultatet, för visst kommer du bli nöjd. Om inte annat så hade du iallafall hade kul och gjorde ditt bästa ;-)

    SvaraRadera
  13. Det kommer säkert att bli fint när du är färdig, det kanske du redan är förresten eftersom det här var från förra helgen :)

    SvaraRadera