fredag 26 juli 2013

Semester - det får man om man har ett ...




Ordlös Lördag
... arbete




20 kommentarer:

  1. Mm, så är det. Helt uppåt väggarna om du frågar mig. Det är tufft att vara arbetslös eller på annat sätt utanför arbetslivet och man behöver avkoppling från vardagen då med.

    SvaraRadera
  2. Mm Pumita snodde min kommentar. Semester från vardagens strävan behöver alla.

    SvaraRadera
  3. Så sant.
    Kul att du nu hör ofta ordet "moi" och tänker på mig :)

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, ha, fniss! Härlig tolkning!!!!!!!!!! Bara så säger inget mer - Ordlöst!

    SvaraRadera
  5. Vacker bild! Alla har inte lyckan att ha ett arbete men behöver ändå få en tids avkoppling från den kanske gråa vardagen.
    Önskar dig en skön lördag!

    SvaraRadera
  6. Jo så är det. Medan studenter och arbetslösa jobbar ars-et av sig hela sommaren för att få ihop till hyra eller ersättning. Jättefin bild, gillar den mjuka fokusen.

    SvaraRadera
  7. Ja og bare da :)
    Ha en fin dag. semester eller på arbetet.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2013/07/27/ordlos-lordag-65/

    SvaraRadera
  8. Ja. Att vara ledig är väl att vara ledig från något. Klokt!

    SvaraRadera
  9. i dagens läge är det riktigt tufft att vara arbetslös så lite semester vore nog inte så dumt.
    Ha en skön lördag;-)

    SvaraRadera
  10. Lika tufft, om inte tuffare att vara arbetslös...jämfört med att ha ett.

    Så tror jag det är.

    Men jag förstår hur du menar...!

    Ha så bra

    SvaraRadera
  11. Ja lycka är att ha ett arbete. Men jag som pensionär låtsas att jag har semester:-)

    SvaraRadera
  12. Så sant så! Meditativ bild :)
    Ha det gott!

    http://birgittas.wordpress.com/2013/07/27/bw-saturday-10/

    SvaraRadera
  13. Snyggt foto!
    Jag har haft semester i 2 + 2 veckor nu (med jobb 1 vecka emellan) och börjar klättra på väggarna... Ser fram emot att få ledigt från semestern snart. ;)
    Jag är en sån som mår bra av strukturen på jobbet - att vara fri hela dagarna får ofta effekten att inget blir gjort. Att strukturera ledigheten är inte min starka sida.

    SvaraRadera
  14. Det är inte alltid man kan få semester när man både vill och behöver den...
    Men visst, en kul tolkning och ett snyggt foto. :-)
    Semester kommer och semester går, ibland känns det knappt att man varit ledig, suck.

    SvaraRadera
  15. Semester är för de som arbetar, jag minns hur tufft det kändes när jag först pluggade och fick arbeta hela somrarna för att få ihop pengar till vinterns hyra, och sen efter avslutade studier var arbetslös till och från i nästan två år. Inga möjligheter att planera in någon ledighet eftersom de jobb jag erbjöds var jag tvungen att tacka ja till och det oftast med kort varsel...

    Bilden är vacker!

    SvaraRadera
  16. Mmmmm så är det..tyvärr..tänkvärt minsann.

    SvaraRadera
  17. Det var då en väldigt annorlunda tolkning på temat. Bilden är suveränt bra och jag utgår ifrån att du inte syftade på killens hudfärg, då du uppenbarligen utgår ifrån att han är arbetslös men ändå har semester.

    Oooooops!!!! Det här är en typisk BP-kommentar. Jag lägger alltid i alldeles för mycker i en bild. Men jag har ju en ursäkt - jag ar ju yrkesskadad;-)

    SvaraRadera
  18. Du har verkligen gjort en egen tolkning :) så bra och så fin bild!

    SvaraRadera
  19. Läcker bild och fin tolkning! Han ser faktiskt lite ensam och bekymrad ut.

    SvaraRadera
  20. Intressant tolkning på temat..
    O en väldigt fin bild.

    SvaraRadera