måndag 8 juli 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!

1596 – 1623

Nyklippt hår
Scones till kaffet
Sommarens ”Morden i Midosmer”
regn = läsa bok
gryta i ugnen = mat som nästan lagar sig själv
Fiberkabel till oss
en hemmadag = lite nytta, lite vila, mycket ”bara ara”
Sommar med Ernst = mer semester-tv
Kaffe-och ”stros” på Stort Möbelvaruhus. Frukost x2 = 10 kr.
Lizzie x2. 70 års åldersskillnad men lika stor charm
Tålmodiga mskor som bara GÖR
Pizzabagare som visste hur man rekommenderar pizza från menyn: ” Ta en mellan 1 och 114. Dew är bäst!” – Behöver jag säga hur många pizzor de hade på sin meny? ;)
Nya måltider i en mängd matlådor – life is good
Soff-häng med sambon. Mys!
Jordgubbar o glass. Istället för macka. Busgott!
Vattna blommor i regnet – att vara lite Pippi
Roliga gem (nja, de SÄGER inte så mycket – men de ser soliga ut)
sommarpratarna på p1 – bra målarsällskap
Hembakta tekakor – en god gåva i dubbel bemärkelse
tålmodig semesterbostadsvärdinna
den här listan – att tänka till
målarpaus
komptimmar att ta ut
ett varierande jobb
att låsa kontoret för 6 ½ veckor
Envishet när inte orken räcker
utekväll. På verandan. Med trevligt sällskap och fleece.
Frukost på verandan
förmiddagskaffe i solen


I used to think I was tough, but then I realized I wasn’t. I was fragile and I wore thick fucking armor. And I hurt people so they couldn’t hurt me. And I thought that was what being tough was, but it isn’t.  James Frey





5 kommentarer:

  1. Det där är en kul idé, -har jag skrivit det tidigare? En känsla av det men tål att upprepas och en överblick samtidigt som det är ett bra kom ihåg om man funderar över något gammalt senare i livet. =)

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga som så: Är aningen avis på dina 6 1/2 veckors semester, men jag ska nog komma igen under hösten;-)
    Du verkar ha det väldigt regnigt där du bor, men du sa ju att det inte gör dig nåt i föregående inlägg. Alltså tycker jag inte synd om dig;-)
    Å James Frey's citat, ja det gillar jag skarpt, för det är sant. Varenda brottsling borde ta till sig det citatet!

    SvaraRadera
  3. Nej, jag skriver inte upp saker som förgyller tillvaron, men jag borde nog börja med det!
    Just nu är allt så lätt när solen lyser, trädgården doftar av alla rosor och benen är bruna,
    men det kommer ju en mörk årstid och då skulle jag verkligen behöva skriva ha en sådan där
    lista varje dag!
    M.E

    SvaraRadera
  4. Nej, jag skriver inte men jag samlar på minnen av sköna upplevelser och njuter av varje ögonblick. När hundarna plockar och lyckligt mumsar på blåbär, smaken av de första kantarellerna, doften ute på hjortronmyren, igelkottarna som samlas för kvällsmat, att luften är varm mot huden, tid att vara stilla och göra ingenting... Livet är gott att leva!!!

    SvaraRadera
  5. Din lista andas lite sommar och semester och ledigt... Gillar

    SvaraRadera