söndag 21 juli 2013

Tre frågor


Maria P's tre frågor för den här helgen  handlar om klockan ...


Hur ofta kontrollerar du hur mycket klockan är?
Hmm ... för det mesta har jag kollen. Men jag tittar nog inte på klockan medvetet någon gång. Så jag vet inte alls hur ofta det är.

Är du tidig, punktlig eller ständigt sen?
Tidig. Alltid. Att vara punktlig är förväntat - att vara tidig handlar om att jag vill vara punktlig och inte sen och alltid tar lite för god tid på mig till var jag nu ska vara.Att vara sen är oförskämt och äter upp andra människors tid - det är inte ok (låter jag irriterad - jo, det är jag nog. Folk i mitt yrkesliv som har det som standard att vara sena är ett stort irritationsmoment)!

Är du högerhänt och har klockan på vänster hand eller tvärtom? Eller har du den någon annanstans?
Vänster. Om jag bär klocka. Med min brandgula skönhet nu så gör jag ju det :) Men den är inte alltid med.










3 kommentarer:

  1. 1. Inte så ofta. Mat- och sovklocka har jag inombords... men det är klart, när jag har en tid att passa vill jag ha koll, främst på jobbet.

    2. Tidig, precis som du. Vill inte vara en tidstjuv. Det är respektlöst, blir också irriterad.

    3. Högerhänt, men har tiden i telefonen/datorn. Den förstnämnda passar i båda händerna och den andra står där den står. ;)

    SvaraRadera
  2. Klockor är skönhet :) Jag har ett gäng och gillar dem lika mycket allihop. Just nu är drömmen en helsvart.

    SvaraRadera
  3. 1. När jag vill veta vad klockan är;-)
    2. Tidigt, men aldrig för tidigt, det skickar ut fel signaler.
    3.högerhänt. Min limegröna Icewatch på vänster arm.

    SvaraRadera