måndag 2 september 2013

Maria P's tre frågor


Sommarresumé

Har du haft en skön sommar?

Ja :) den har varit skönt lagom. Lagom varm, lagom lat, lagom engagerande, lagom umgås, lagom mycket böcker ... MYCKET vila. Joråsåatt, jag har haft en bra sommar :)

Har du något sommarminne du vill berätta om?
Kunde välja ett av alla tillfällen jag satt i trädgården med nära o kära och läste böcker, pratade ibland  fikade ibland och mest bara var! Men ... ja, de fanns och de var värda allt guld!

Tycker du det varit för varmt?

Nja. För varmt för att städa? absolut! Men jag klagar inte - det gick ju nämligen att låta bli just den övningen ;) Städningen finns ju alltid kvar, liksom - så det var ju inget problem ;)




5 kommentarer:

  1. Du skriver ofta att du gillar att läsa, men jag hittar inte några "boktips" hos dig... Söker jag dåligt eller? Vad tycker du om för slags böcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag recenserar inte så ofta det jag läser - om det inte var en riktig höjdare. Jag har nog bara gnällt över en bok ;) och det var "Anne på Grönkulla" *S*
      En av de senaste jag skrev om var den här: http://provtyckningar.blogspot.se/2013/07/om-att-dyka-ner-i-sina-minnen.html
      Söker du i sökfältet på böcker och/eller bok så kommer det nog upp någon mer!

      Radera
  2. Instämmer helt med dina "somriga" svar.
    I Sverige kan det liksom aldrig bli för varmt tycker jag. Här kan det bara bli "rätt". Å i år var det helt rätt temperatur och rätt "längd" på värmen - nästan tre månader. Måste vara rekord!

    SvaraRadera
  3. Det här har jag nästan glömt, började ju bra med dessa tre frågor men sedan försvann det med sommarledigheten. Det där med städningen finns verkligen kvar. =) Men ingen har väl dött av lite skit i hörnen som någon sa en gäng, vem kommer jag inte ihåg men så sant och ett så skönt uttryck.

    SvaraRadera
  4. Ämen jag glömmer ju bort dessa - måste kika in hos Maria. Däremot har jag svarat på Lajsas frågor, såg ju att du gjorde det och ska nu leta efter dina svar.

    SvaraRadera