söndag 6 oktober 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


1811 – 1851


Ordinära dagar
avstängd tv
mobilnärvaro vid sammankomst
lön = betalda räkningar
ugnsvarma mackor och kall öl
rubbat schema = nytänk
färska räkor
räkmackelyx
skogspromenad
fotogena svampar
lyckad Lucia-kandidat-jakt
trevliga möten
Mässa som blev andakt pga. sjukdom
egenstickad mössa
spännandefrågor och lite huvudbry
elavbrott som fick mig i säng
trevlig frisörska
stekt torsk
aioli
fika innan shopping
regnig dag= hemmamysardag
aktuella böcker för 1 kr st.
ute-lunch
egna äpplen
tidningsläsarfika hemma
nya kollegan
upptäckten av nya (för mig) magasin
och nya bloggar
ryggkliare
kanelbullar
andra människors kreativitet
begagnad färgklick till mugg att ha på jobbet
glasögon
blodtrycksmedicin
dåliga lögnare
värdesättare av sanning
vackra höstlöv
fotoideér
tålamod … andras Och egna
instruktionsböcker




Notice that Autumn is more the season of the soul than of Nature. ~ Friedrich Nietzsche




3 kommentarer:

  1. Ryggkliaren låter som en kanooon grej! Hemma är det ju maken som tar det jobbet, men på arbetet måste jag alltid leta efter en lineal;-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina ord över veckan, började med något sådant som du vet men om det inte föll ut i sanden så försvann det någonstans i periferin. Jag har en del funderingar kring orden och ett som jag borde kunna är så skämmigt att jag inte ens kan fundera. Men jag tar modet - mässa tänker jag som en gudstjänst, andakt som tystnad - har jag fel? Får nog fråga mina uppdragsgivare och som jag trots allt kallar dem arbetskamrater, trots att jag inte arbetar åt deras arbetsgivare utan bara "konsultar" - visst låter det dumt och löjligt, tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mässa är som en gudstjänst, ja, med nattvard. Andakt – jo, så kan det vara – stillsammare, tystare. Eftertänksamt. Men det behöver det inte vara – men den kan vara prästlös och nattvardsfri :) och det blev den hos oss pga av sjukskrivning.
      Vi har underliga traditioner …

      Radera