måndag 16 december 2013

Tacksamhet ...



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan.
Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


2071 – 2100

Julblommor som sätter färg på tillvaron
ljuslyktor
den levande lågan
nässpray
vitaminer
charmiga små tillskott till Luciaföljet
smidiga genrep
skönsång
upptäckarglädje
pepparkakors inbillade inverkan på snällhet
lärare som orkar det myckna extra
shoppingsällskap
långlunch utan stress
Lucia-kröning med stämning
skumtomtar
legender
glädjen, tacksamheten och alla minnen som ett Luciatåg frammanar hos många
långfrukost i sällskap med 22
trevliga ”skjutsare”
smidig shopping bland julstressande andra
kaffetåren i hemmets lugna vrå
turnébussens chaufför med glatt humör
adventstidens berättelser från gamla och nya testamentet
en vacker skål
att vara trött
fungerande jobbtelefon
de färdigskrivna julkorten
hemvändarens bokade bussbiljett
att se fram emot julens biobesök
nedräkning till ledighet



I do love a good pun ;)




2 kommentarer:

  1. Här har vi två saker gemensamt: de färdigskrivna julkorten (för några år sedan cirka 40 st, nu 6 st; resten skickas via mejl - inte lika roligt, jag vet, men det går betydligt fortare...) åsså nedräkningen till ledigheten. Jag skäms nästan, då jag bara varit hemma i en vecka. Men när det skymning hela dagen så längtar jag till två extra soltimmar som gör så mycket.
    Å Claustrophobia - ja, den skulle jag också känna i den hissen - eller över huvudtaget för att vara ärlig;-)

    SvaraRadera