tisdag 4 februari 2014

Solpiller - ja, du läste rätt!


Nu finns de: Solpillren! Design  och arkitektfirman Vaulot&Dyèvre Har skapat dem! 
Håll till godo. Men glöm inte läsa instruktionerna!

"Moodiness, flaccid skin, looking dull, tendency to depression! You are obviously in lack of sunshine. Our range of supplements Kelvin Lumen restores the vitality you need. Sunset Laboratories offers a wide range of solar radiation, Borabora, the Maldives, Haiti and the Bahamas, ask your pharmacist. Read the instructions carefully. Do not exceed the recommended daily dose. This additional Solar should not totally replace natural exposure. Avoid abusive use."



MINIFLUX är en utställning av små upplysta objekt utställda på galleriet Roger Tator.

Är inte internet ett underbar plats som bjuder på så mycket upplyftande, så säg :)







10 kommentarer:

  1. Jag är genast mycket piggare!!!! Bara att titta på pillren gör ju att man blir glad. Love internet:-)

    PS. Läste först stolpiller, men det hade du ju för avsikt att man skulle göra. Hahaha:-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller mig nog till den naturliga solen.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag blir glad och pigg bara av att se dem! Underbart!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha... de där är säkert beroendeframkallande!

    SvaraRadera
  5. Skulle nog lätt kunna fastna för dessa, helt klart..haha. :)

    Internet är fantastiskt ;)

    SvaraRadera
  6. Synd, jag trodde det var på riktigt. Jag hade redan valt Bahamas när du avslöjade sanningen.
    Annars kan en härlig skidskotur också göra susen.
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Oj vilka dumheter de hittar på :P

    SvaraRadera
  8. Tycker de är lysande :) Fantasi har inga gränser.

    SvaraRadera
  9. Läckert! En dos om dagen.....
    Internet är verkligen ett underbart påfund!

    SvaraRadera