tisdag 18 mars 2014

Tacksamhet ... en tisdag!



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag (och, som idag, en tisdag), det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :) 
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


2420 – 2444

Längre dagar
kyliga mornar med blå himmel
koltrastens sång
film-eftermiddag
förälskelser – även andras
lägerförväntningar
fint lunchsällskap
även på färjan
sol på vattnet
”Gud i en ask”
ungdomar på lägerhumör
eget rum
god mat
obegränsad tillgång till kaffe
morgonsång som väckning – men i kortversion
försenad födelsedagsuppvaktning av arbetsgivare till skönsång av 61 konfirmander och kollegor J
Horton” – med applåder på slutet
mässa inomhus, i värmen, medan det blåser så regnet kommer horisontalt ute
pilgrimsvandring i kallt men vackert väder
förtroendet att få vara nära hårt tillbakahållna tårar
och hjälpa till att sätta ord på det dom gör ont
kloka ungdomar med förståelse
familjer
organiserat kaos
gemensam lunch
att komma hem
att få ”landa”
skön trötthet



Om att åldras värdigt!







6 kommentarer:

  1. Japp, jag åldras värdigt... tror jag iaf;-)

    SvaraRadera
  2. Kloka ungdomar med förståelse... Jag upplever att dom flesta är mycket kloka och dom har så mycket bra att berätta. Jag gillar verkligen att spendera tid tillsammans med dom. Det ger mej oerhört mycket.

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint att vara tacksam över. Det lilla som blir så stort och vackert.

    Ta hand om dig Eva!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Det var ei fin liste! Eg jobbar saman med ungdom kvar dag, som lærar, og ville hatt mange punkt som handlar om nettopp ungdom på mi takknemlig-liste også. Og teikneserien på slutten har eit godt poeng. Det må vere mykje betre å "gå av scena" med heva (om enn rynka) hovud!

    SvaraRadera
  5. Jag har haft mycket svårt att acceptera åldrandet, men jag kämpar med det nu, och inte emot det.
    /Kiki

    SvaraRadera
  6. Så mycket att vara tacksam för, skönt! Jag ligger lågt med mina gladmåndagar nu, jag orkar inte, fast jag vet att jag har massor att vara glad för...

    SvaraRadera