torsdag 7 augusti 2014

En "filmrecension" ...

En filmrecension ...  - a first för den här bloggen ... för att någon undrade ;) man ska passa sig för vad man önskar!

Jo, vi var ju på bio. Premiär till och med! Guardians of the Galaxy. Marvel-serie på film
Nej, den var inte någon filmupplevelse kritikerna kommer att hylla - den var alldeles för begriplig och förutsägbar för det :) Men det är det som är lite skönt med film ibland, att den får vara förutsägbar!
Slapstick och hänvisningar via musik (Hooked on a feeling, bara för att nämna en) och film till till 80-talet (alla stackars barn fattade nada och jag var nöjd med min ålder!) - en helt ok underhållande film som jag säkerligen kommer att se fortsättningen på - för naturligtvis kommer det en nr 2!







Och här är musiken :) "Awsome mixed tape vol. 1"
Nostalgitripp i noter!







4 kommentarer:

  1. Låter som en helt OK film, kanske borde se den någon dag. Skönt avslappnande att gå på bio. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Kul med musiken. Vi för se om denna film kan vara för mig.
    Tack för recensionen.
    /Kiki

    SvaraRadera
  3. Hooked on a feeling och Björn Skifs känner t o m jag igen. Kul att du tyckte om filmen!

    SvaraRadera
  4. Men precis, så skönt att film ibland är förutsägbart :-)

    SvaraRadera