måndag 25 augusti 2014

Tacksamhet ... och lite Maya Angelou



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


2882 – 2906

Hummus-mellanmål
jobbrutiner
att bo på en höjd under värsta regnvädret i mannaminne
att inte blixten slog ner … när vi nu bor på en höjd
loppisfynd
att få ge gåvor
att el inte alltid försvinner i åskoväder
bästa mekanikern: sambon
glömd kikare finner sin väg till rätt ställe
trevligt möte på trevligplats
äppelpaj
lunch ute med sambon
fika likaledes
att kunna stanna hemma
husmorsknep
sova middag
kollega som gjorde det extra
sambon som medlade
höstens Babel-start
toalett inomhus
toalettpapper (himmel vilken uppfinning)
soffhörnet med fleecefilten
känslan av penna mot papper
bokbeställning










5 kommentarer:

  1. Jag älskar den sista texten. Den gick rakt in.
    /kiki

    SvaraRadera
  2. Så sant skrivet av Maya Angelou.

    SvaraRadera
  3. Den här tacksamhetslistan skriver jag under på till 100%, inkl. bokbeställning. Undrar om du också beställde boken som Pumita rekommenderade. Det gjorde jag nämligen. Tyvärr fanns den inte i Akademibokhandelns på originalspråket - grrrrr.
    Maya Angelous ord skriver jag också under på:-)

    SvaraRadera
  4. Det finns så mycket att vara tacksam för, livet är gott!

    SvaraRadera
  5. Jahaa, det var Angelou som hade skrivit de där sista raderna. Har alltid gillat dem. När hon gick bort skrev jag upp hennes I know why the caged bird sings på min att-läsa-lista. Den åkte upp ett antal pinnhål nu. :) Såg att du listade Babel-premiären. Det är så kul! En anledning åtminstone att tycka om hösten. Mer bokprat än på sommaren alltså.

    SvaraRadera