lördag 16 augusti 2014

Vintage? Inte redan? Men ... Jo!




Ordlös Lördag







26 kommentarer:

  1. Jo, visst är det så! Tiden rinner iväg!

    SvaraRadera
  2. Tänk att telefonerna med nummerskiva redan är vintage. Fin tolkning!

    SvaraRadera
  3. Helt klart vintage! Undrar bara om du har den kvar eller plockade fotot ur arkivet;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den finns kvar :) Står i bokhyllan.. Nu har vi fiber och då kan man ju inte använda de här gamla sköningarna! Tyvärr!

      Radera
  4. Det där är vintage! De framkallar en speciell känsla de där telefonerna

    SvaraRadera
  5. Enligt Wikipedia så är vintage saker som tillverkades mellan första och andra världskriget. Men så sträng kanske man inte behöver vara.
    Spara den fina telefonen du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte på det Wikipedia jag läst ;) http://sv.wikipedia.org/wiki/Vintage
      " ... en engelsk term som syftar på en äldre vara av god kvalitet." Internet är so internet är - en osäker källa till information!
      Så, sträng ska man absolut inte vara ;)

      Radera
    2. På min Wikipedia står det
      Ursprungligen syftade termen enbart på vin, men har senare kommit att användas även om andra typer av varor, såsom bilar (särskilt från åren mellan världskrigen, till skillnad från äldre som kallas veteranbilar), musik och musikinstrument, böcker, filmer och så vidare.

      Ja en tolkningsfråga kanske. Jag bryr mig inte men jag gillar i vilket fall som helst din telefon!
      Trevlig helg!

      Radera
    3. Finns det flera?! Jag vill också ha en egen Wikipedia. ;)

      Radera
  6. Läcker vintagebild. Som gammal televerkare får jag en speciell nostalgikänsla för denna :-)

    SvaraRadera
  7. Tror tiden går lite för fort just nu för den där känns inte gammal alls ;-) ...men det är den ju !! Rent av uråldrig. En klenod och vintage i allra högsta grad. Väldigt fyndigt Eva. Den där typen av telefon finns nog inte idag som då, för länge sen i allas våra hem.

    SvaraRadera
  8. Åh, jag har en röd sådan som står på mitt skrivbord och används fortfarande! Det finns ingen telefon som har så bekväm lur när man ska prata länge... ;)

    SvaraRadera
  9. Försvinner allt mer, även att ha hemtelefon :)

    SvaraRadera
  10. Håller med dig: Redan?!=) Minns de där från jag var liten. Snygg bild med perfekt skärpa och oskärpa!

    SvaraRadera
  11. Ja sådan telefon är man uppväxt med, däremot inte Grabben min som såg väldigt förvånad ut hemma hos "mormor&morfar" när han såg en sådan första gången och utbrast: "Kan man ringa på en sådan(!)?

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Lite snygg faktiskt.
    Men har du en sån igång?
    Kiki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade den igång ända tills vi fick fiber och vanliga telefonledningen blev ett minne blott. Inget gott som inte har något ont med sig? ;)

      Radera
  13. Ojoj...minns som igår hur vi bytte ut en sådan till en knapptelefon istället..kopplade i en förlängningssladd och gick runt i köket där telefonen stod och pratade med folk bara för att man "kunde".

    Fin gammal sak det där :)

    SvaraRadera
  14. Jo, de där är antika nu, undrar om dagens unga ens minns nummerskivor. Spar den du. Tror jag har en svart rackare någonstans i gömmorna. Ha en riktigt god vecka.

    SvaraRadera
  15. Hihi, hemma hos mig var den grön, olivgrön. Visst är det vintage och nostalgi. :)

    SvaraRadera
  16. Vilken nostalgisk telefon! Mina barn förstår inte hur en nummerskiva fungerar...

    Jag kan inte vara med i Ordlös lördag eftersom jag inte kommer in på sidan. Om du vill får du gärna fråga vad som hänt, om det är medvetet eller omedvetet, för jag vet inte vad jag ska ha gjort för att bli utestängd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Freja - vet inte vad som hänt,,, om det är så att du använt en mobil dator med ett ip-nummer som hamnat i bannat spann.... men jag tror det är åtgärdat, om inte hör av dig till wm.judotter(at)gmail.com...
      Det var ju inga problem förra veckan...
      Du är naturligtvis välkommen!!

      Radera
  17. Visst är det vintage.... och som du skriver, åren rullar på och snart är det vintage-känsla över oss oxå.
    Gillar vinkeln!

    SvaraRadera
  18. Smartphone Versjon 0.0
    Flott bildet fra et annet århundre :-)

    Ha en herlig søndag

    SvaraRadera