torsdag 4 september 2014

Like a single sunbeam ...




Den här solrosen växte på vårt garagetak. Visst, det var ju bra att den ville växa hos oss ... men vi tyckte att garagetaket verkade vara en väldigt torr plats (ni vet, INNAN regnet kom ... om ni mins så långt tillbaka i tiden *suckar*) att växa på, så sambon omplacerade den.
Den överlevde flytten och blommade för oss! :)


Like a single sunbeam on a warm summer day,
 There is an exuberance brilliance in a sunflower.


Torsdagstema #161
I Like






16 kommentarer:

  1. Solsikker gjør noe med humøret, det blir godt.
    Ha en fin dag.
    Mormor

    SvaraRadera
  2. En solros är aldrig fel. Glömde så såna i år. :(

    SvaraRadera
  3. Dom är så läckra, alla runt oss har vildsådda
    men hos oss kommer det aldrig upp någon.
    Du har nog rätt men jag tycker bi låter gulligare;-)

    SvaraRadera
  4. Så glad man blir av en solros! Den effekten gillar jag!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  5. Nydelig solsikke, som skinner som sommersola.

    Vivishagerom - fotoblogg

    SvaraRadera
  6. Så vacker bild! Vilken lyx att hitta en sån fin blomma växande på garagetaket, härligt att den klarade omplanteringen! Man blir verkligen glad av solrosor, de lyser upp dagen.=)

    SvaraRadera
  7. De är sà fina! Där vi bor växer hela fält med solrosor men nu har de vissnat och skörden har börjat.

    SvaraRadera
  8. Det var då en liten exotisk rackare. Jag menar att vilja växa på ett garagetak - inte illa.
    Gillar solrosor, det är vackra och mäktiga:-)

    SvaraRadera
  9. Så vacker! Solros är en favorit för mig :)

    SvaraRadera
  10. Nu minns jag far och jag hade tävling om högst solros när jag var barn. Jag hade eget land(fniss jag som inte har gröna fingrar) Tävlingen vann jag trots allt. Jag odlade evighetsblommor och borstnejlikor och det klarade jag. Din solros är ljuvlig och jag kan inte annat än tycka om den jag också.

    SvaraRadera
  11. Solros är min favoritblomma, så fin!

    SvaraRadera
  12. Originell plats, jag skulle låtit den stå kvar :)

    SvaraRadera
  13. Det är fantastiska blommor Solrosor och uppenbarligen tåliga dock har jag aldrig lyckats få ett frö att gro ens! ;)

    SvaraRadera
  14. Solrosor är väldigt fina, va bra att den överlevde flytten !

    SvaraRadera
  15. Å så härligt att den överlevt!! Visst är det underligt att växter och blommor växer på de platser som inte finns goda förutsättningar; men så överlever de oftast :) Underbart!

    SvaraRadera