lördag 27 september 2014

Stora Ljudbokspriset 2014


I april läste jag boken Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt - du kan läsa om vad jag tyckte HÄR!

Nu är den korad till vinnare av Stora Ljudbokspriset med motiveringen; 

"Låt vargarna komma är en varm och innerlig utvecklingsroman som utspelar sig i New York på 80-talet, i skuggan av den begynnande aidskatastrofen. Med lika delar komik och tragik berättar Carol Rifka Brunt en genuint generationsöverskridande historia. Hanna Schmitz uppläsning är engagerad, medryckande och med sådan energi att det är omöjligt att sluta lyssna.”




Funderar på om man kanske ska lyssna på den också ...

Speciellt som de skrivit "Ljusbokspriset" på hemsidan :)
Det KAN ju var tryckfelsnisse - eller så är den helt enkelt så bra!










4 kommentarer:

  1. Har aldrig lyssnat på en ljudbok. Maken gör det jämt.

    Svar: Vi har inga levande ljus i lägenheten. LED-slingor ger samma fina stämning, fast utan brandrisk då;-)

    SvaraRadera
  2. Den ligger här hemma och väntar på att jag ska komma igång och läsa igen. Fast det är LÄS och inte LJUS ( ;-) ) varianten som ligger här...

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte också om den boken, som en läsbok alltså. Fixar inte ljudböcker. Somnar varje gång eller distraheras av tankar som fladdrar förbi.

    SvaraRadera
  4. Låter som en bok som skulle tilltala mig.
    Att lyssna på ljudbok när man arbetar skulle kanske inte vara helt fel.
    /Kiki

    SvaraRadera