måndag 22 september 2014

Tacksamhet ... och vi, människor




Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


2958 – 2976



Välbesökt veckomässa med avslutande biltur med sällskap
unga-ledare-mys
Doctor Who till frukost
Flirta
Upptäckt av ”Livet är underbart”
en tur ut i världen förärenden
kaffe i hemmets hjärta
mys i soffan
Stryktvätten äntligen struken och undanplockad
Storkok
Sommarens sista (?) lunch på verandan
hyrfilmskväll
Värktabletter
slakthus 5
kärlekens tålamod
fruktstund
mina förebilder: sönerna och sambon – de förundrar mig
ny bokbeställning
funderingarna kring att gå/inte gå på bokmässan










11 kommentarer:

  1. Dr Who till frukost hade maken min uppskattat!

    SvaraRadera
  2. Låter som mycket att vara tacksam för! Doctor Who till frukost är inte dumt men jag satsar idag på Downton Abbey till frukost, inte så dumt det heller :) Liza

    SvaraRadera
  3. Härligt alltihopa. Och jag har upptäckt att både jag och en älskad när och kär är väldigt mycket starkare än vi trott.

    SvaraRadera
  4. Så mycket att vara tacksam för! Jag har aldrig varit på bokmässan, trots att jag älskar böcker! Men det är väl dels för att det är 90 mil (fast jag gick inte när jag bodde i Göteborg heller), dels för att jag inte ser mig som kulturell, jag läser helst den "enklare" sortens böcker, deckare, och bokmässan känns som att det är för lite "tyngre" sorters böcker, och dels har jag aldrig haft någon bekant som velat följa med... Nu känns det som att jag skulle kunna boka in träffar med andra bloggare, men jag är för blyg...
    Sv: I förrgår tror jag att jag skrev på tre av sina inlägg, är så nyfiken på vilken av kommentarerna som du tyckte var klok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är nog alltid klok :) Jag menade, dock, kommentaren på mitt något politiska inlägg där du svarade så klokt om rasism.
      Jag har bestämt mig för att gå på bokmässan till slut. Nog vet jag att jag kommer vara helt slut efter att ha tagit in alla intryck och trängts med så många människor - men om jag inte går kommer jag ångra mig, precis som jag gjort de senaste två åren.
      Kommer du ner något år så vore det jättetrevligt att träffas :) Vi kan vara blyga tillsammans!

      Radera
  5. Ja det där med tacksamhet borde vi alla tänka på lite mer. Så bra av dig att skriva ner det. Det blir så mycket tydligare då. Bilden är perfekt, speciellt i dessa tider efter valet, vi alla är ju lika! Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  6. Så mycket vackert att vara tacksam över Eva. Jag tycker om ditt sätt att sätta det på pränt. Att belysa allt det vackra. Stort som smått. Fint. Och kanske susar vi förbi varandra på bokmässan i helgen. :)

    Kram på dig du fina

    SvaraRadera
  7. Fiiin lista! Värktabletter och struken tvätt... Riktiga välsignelser. :-)

    SvaraRadera
  8. Gillar bilden, känner igen mig.
    /KIki

    SvaraRadera
  9. Kanonbild! Det finns verkligen mycket att vara tacksam för och jag gillar din lista, glad för de stora och små saker som gör dig tacksam.=)

    SvaraRadera
  10. Bilden säger mer än tusen ord :)

    SvaraRadera