lördag 20 september 2014

... än tio i skogen?





Ordlös Lördag #121
Ordspråk






22 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Mycket passande till temat. Blåmesen ser vi ofta som en så vanlig fågel att jag tror att vi glömmer hur fantastiskt vacker den är i sin blågula skrud.

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken bild, fina färger...och inte så svårt att klura ut, men den var pricken över i:et :D

    SvaraRadera
  3. Underbar bild som väl illustrerar ordspråket!

    Svar på din fråga, mitt ordspråk är tänkt "som man bäddar får man ligga" men bilden kan tolkas på andra sätt också!

    SvaraRadera
  4. Oj, jättefin bild! Hur lyckas man med konsttycket att få hålla i en blåmes?

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild till ordspråket;-)

    SvaraRadera
  6. Snyggt, du lyckades få den i handen och det är ju bättre.Min hamnar alltid i skogen med sina nio kompisar :)

    SvaraRadera
  7. Å hur lyckades du fånga blåmesen ???? En riktigt vacker fågel och bild! Perfekt tolkning av temat:-)

    SvaraRadera
  8. Skickligt att lyckas hålla i en blåmes. Härlig bild som perfekt illustrerar ordspråket!

    SvaraRadera
  9. Klockren bild till ordspråket!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker fågel !! Vad mer har jag att tillägga som inte redan sagts här ovan ;-) En toppenfin bild och tolkning kort o gott.

    SvaraRadera
  11. Vad fint fångat med kameran :)

    SvaraRadera
  12. Åhh, vilken lycka! Jag har hållit en vild fågel bara en gång i hela mitt liv, när jag som liten räddade en gråsparv ur en lagård innan bonden slog ihjäl den... Jag minns hur stilla den satt och hur hjärtat tickade! Härlig upplevelse och härlig bild!

    SvaraRadera
  13. Fint fångad fågel! Kanske extra fin fri med tio andra i skogen :)

    SvaraRadera
  14. Frågan är väl vad fågeln tycker om det... men du fick en fin bild!

    SvaraRadera
  15. Du, en bättre illustration till temat kan man nog inte hitta i bildform när det gäller fåglar. Snyggt Eva! Ordspråket är ju givet, "Bättre en fågel i handen än tio i skogen"
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  16. Vilken lycka att få vara med med kameran i hand. Otroligt fin bild som passar perfekt till ditt valda ordspråk.

    SvaraRadera
  17. Åh vilken härlig bild! Perfekt tolkning också!=)

    SvaraRadera
  18. Otroligt fint foto! Vackra färger och så fint det passar till ordspråket.

    SvaraRadera
  19. Bättre en fågel i handen......

    SvaraRadera