söndag 14 september 2014

Valvaka? Nej ... inte som slut på en sådan skön helg!





Det blev inga politiskt intelligenta (två ord som inte passar i samma mening?) inlägg eller fantastiska foton den här helgen (om det nu blir det någon helg ...), men det blev en skön helg i Linköping med mycket "bara vara" tillsammans med världens bäste sambo - precis vad vi ordinerat oss själva.

Nöjda och glada efter en hotellfrukost tillsammans med d.y. (trevligt inslag i alla tre dagarna) gav vi oss, via Gamla Linköping, av hemåt. Så klart vi handlade lite i Cloetta-butiken ... men de fina burkarna fick  vi lämna kvar - de var inte till salu!

Nu, förkyld som sjutton, ska jag bädda ner mig i soffan med min goda bok och bara stiga upp för att fylla på te-baljan då och då. Va? Valvaka säger ni? Nej ... jag tror att jag, i mitt sjukdomstillstånd, är ursäktat från så upphetsande begivenheter ;) ... eller så!

Önskar er alla en trevlig kväll - vare sig ni ska valvaka eller inte!












16 kommentarer:

  1. Synd på förskylningen, men en härligt ledig helg är man väl värd emellanåt. Mysigt att bo på hotell.
    Krya på dig.
    /Kiki

    SvaraRadera
  2. Vilka fina burkar:-)
    Ingen politik här heller, får läsa morgontidningen istället.
    Krya på dej;-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med sådana bara-vara-helger.
    Bör bokas in i kalendern med jämna mellanrum.
    Läckra burkar!! Länge sedan jag var i den chokladbutiken...
    Krya på dig! Testa att driva iväg bacilluskerna med en dundermugg:
    http://beppansallehanda.blogspot.se/2009/10/dundermugg.html

    SvaraRadera
  4. Vilka jättefina burkar, de skulle passa hemma hos mig :-)
    Tråkigt att vara förkylt och valvakan är rätt trist faktiskt. Nu när man väl röstat kan man inte påverka utgången av valet ändå. Resultatet lär basuneras ut direkt man slår på radio eller TV i morgon bitti.

    SvaraRadera
  5. Mysig helg! Choklad i massor i en hel fabrik. Mums! Burkarna skulle jag vilja ha så mycket nostalgi. Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Här är också en till spm är förkyld. Jobbigt! Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina burkar synd att de inte var till salu! Krya pà dig!

    SvaraRadera
  8. Krya på dig. Piggna till med de fina minnesbilderna av helgen! Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Så skönt att unna sig med en hotellvistelse emellanåt. Synd bara att du är förkyld, hoppas att den ger med sig snabbt.
    Den där Cloettaburen i mitten....den har jag med. Fantastiskt fin. :)
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  10. Valvakade från jobbet och fick en del funderingar om hur det ska bli, hoppas det blir bra.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  11. En härlig helg... och vilka fantastiskt fina burkar!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Mysigt! Och choklad är aldrig fel :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  13. Krya på dig!! Inte kul att må dåligt, men skönt att du orkade med en myshelg. Min dotter bor i Linköping men jag har aldrig varit på Cloetta så det kanske är dags vid nästa besök. Läste även ditt inlägg om valresultatet och det är skrämmande hur stora delar av svenska folket har röstat. Men jag tror de stora etablerade partierna får skylla sig själva när de inte vågar diskutera flyktingfrågan. Missnöjespartier blir aldrig bra, men folk röstar ju på dem just för att de är missnöjda. Nu hoppas jag innerligt att de båda blocken kan lägga stoltheten åt sidan och samarbeta!

    SvaraRadera
  14. Jag hade en trevlig valvaka trots att vi inte nådde önskat resultat. Jag önskar att jag inte alltid skulle vara så hemlighetsfull på bloggen, för i en av lokaltidningarna hade de bildreportage från stans olika valvakor, och jag kan lugnt säga att bilderna från vår var de gladaste och mest partyliknande. Att ha haft ett valpartytält förpliktigar förstås... Synd att inte kunna länka och visa upp för er...

    SvaraRadera
  15. Låter som en härlig helg, så lyxigt med hotellfrukost! Skulle lätt kunna tillbringa hela förmiddagen där och bara äta...=D Vackra burkar, synd att de inte var till salu. Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera