torsdag 30 oktober 2014

Doctor? Who?


Jo, den ANDRA figuren i det här inlägget… ja, den till vänster (jag förklarade den till höger HÄR) … är en Dalek. Dalekar (skulle man väl säga i plural på svenska – hur dumt det än låter) är fiender till … nästan allt. Men mest Doctor Who

Doctor Who är en tidsresenär från planeten Gallifrey OCH en TV- serie. En del skulle säga att det är huvudkaraktären i en tv-serie ... men, nej – då har ni inte pratat med en Whovian.

Doctor Who reser genom tid och dimensioner med sin Tardis (kort för; Time And Relative Dimension In Space) som ser ut som en engelsk polisbox. Varför inte, liksom.


Om den här världen, personen och allt däromkring kan man säga mycket. Det går inte att säga lite … så jag säger nästan inget alls istället.
Gillar ni sci-fi, fantasy, humor, drama, äventyr och livsfilosofi så spana in showen. Den finns på Netflix.


 







2 kommentarer:

  1. Maken skulle älska det inlägget! Han har nog följt den serien sedan barnsben, varje avsnitt:-)
    Å sista citatet, japp det rådet har jag då följt sedan 18-års åldern eller så;-)

    SvaraRadera
  2. Dr who där kollade jag på för några år sedan...gillar de senare av denna doktor....fastvde riktigt gamla står,jag över ;)

    Ha de gött :)

    SvaraRadera