fredag 28 november 2014

Ibland skulle jag vilja…


Dag tjugosju på listan från Lisa på Onekligen - som jag skrev om HÄR!
Idag: Ibland skulle jag vilja …

... *suckar* Mycket! Men vad skriver man?

Igår blev en låååång jobbdag. Kom hem 11, duschade och stupade i säng! Det var en ytterst trevlig dag :) som avslutades med julpyssel för vuxet folk som gjorde fantastiska kreationer till kransar! Ett tamt försök hänger nu även på vår veranda. Nu kan det bli advent.

Imorgon åker D.Y. (Den Yngste) och hälsar på D.Ä. (ni fattar). Det gör mig väldigt glad - tårögt glad, men det behöver vi ju inte säga till dem ;) "Morsor", liksom! ;)

Det här inlägget skulle ha kommit igår. Menmen ...


Ibland skulle jag vilja att jag hann göra allt i lugn och ro - så jag hann njuta av det bättre. Kanske ÄR dagarna helt enkelt för korta.


Redan "avklarade" (länkar):






5 kommentarer:

  1. Ofta önskar man att dygnet hade fler timmar så man hinner med allt man vill göra.
    Men jag önskar dig en fin 1:a advent och hoppas att söndagen blir lugn.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Kom ihåg en timme eller så är lätt att fixa, ställ om klockan bara.
    Simma lugnt
    /Kiki

    SvaraRadera
  3. Take it easy before you go crazy - ungefär så brukar jag tänka. Eftersom vi inte har några barn så upplever jag ytterst sällan stress och gör det mesta i lugn och ro. Men jag gör alltid allt väldigt fort. Så ibland måste jag göra om saker och ting. Min chef bland annat tycker att det liksom jämnar ut sig;-)

    SvaraRadera
  4. Ja det är mycket man vill ibland. Och jag tror att jag själv och många andra tänker för mycket på vad man vill eller ska göra istället för att njuta av nuet och vara nöjd med det man precis gjort. Eller inte gjort!
    Du fick till en adventskrans, det var mer än vad jag lyckades med idag. Hade med mig ståltråd, avbitare etc till stallet och skulle göra kransar efter ridturen. Men gjorde illa foten så det var bara att åka hem och sätta sig med foten i högläge och göra ingenting... Och det kan ju vara skönt ibland men oj så rastlös jag blev när jag hade tänkt att göra så mycket...

    SvaraRadera
  5. Eller kanske vi vill för mycket ;)

    SvaraRadera