måndag 3 november 2014

Tacksamhet ... och filosofi


Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3096 – 3114


Nya Doctor Who-avsnitt på BBC
höstlov – inte ledig men andra rutiner
billigt lego x2
idéer
allhelgonatider
människors extra trevliga bemötande på kyrkogården
alla tända gravlyktor efter mörkrets inbrott
gott samtal med D.y.
solsken efter allt det grå
promenad under blå himmel
bilder
andakt i stilla kyrka
Unga ledare- specifikt 
varma mackor
fågelfrön (eg. solrosfrön – man sår ju inte fåglarna, bara  matar dem)
promenad trots det grå
blogglistor
kommentarkonversationer
långa hitte-på-ord












6 kommentarer:

  1. Kommentarkonversationer... ja, du och Pumita borde nog träffas irl;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kanske det ... men vi är nog fler faktiskt ;)

      Radera
  2. Härligt med tacksamhet, jag gör min utanför bloggen numer, jag orkar inte mer än det... Men jag ÄR tacksam för så mycket i mitt liv!

    SvaraRadera
  3. Du ha haft en fin vecka med allt trevligt och fint du räknar upp. Kanske dags att tänka efter vad man har att vara tacksam för varje dag. Just idag är jag tacksam för att huvudvärken, som jag vaknade av i natt, har gett sig iväg. Och att jag ska få träffa barnbarnen i morgon i Stockholm om allt går som det ska.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  4. Gläds med dig i allt du är tacksam för! Vilket underbart citat på bilden!

    SvaraRadera