torsdag 1 januari 2015

Deep Dark Fears


Illustratören Fran Krause startade med sina egna och bad sedan allmänheten skicka in sina. Rädslor, fobier - nu lyfts de fram i ljuset. Kanske kan vi finna tröst i att våra rädslor inte är så udda ... eller att vi faktiskt inte är ensamma om dem. Följ projektet på Tumblr, HÄR!






















Själv tycker jag inte om höga höjder ... inte för att jag har svindel ... utan för att jag alltid får för mig att jag kanske skulle få för mig att kasta mig ut. Rädslor är inte logiska.







6 kommentarer:

  1. Att stå längst bak på en riktigt stor båt, typ Finlandsfärja, och titta ner i det virvlande vattnet vid propellrarna, det ger mig känslan av att jag ska dras ner i djupet. Och spindlar är förstås min stora rädsla...

    SvaraRadera
  2. Alla bär vi på rädslor - mod är att möta dem o som resultat försvinner de ibland ut i förskingringen.

    SvaraRadera
  3. Finns många rädslor, en del kan man arbeta bort, en del finns där för alltid.
    God fortsättning in på 2015 :)

    SvaraRadera
  4. Underbara små seriestrippar om rädsla. Bra tema att blanda skämt och allvar. Behåller sidant som bokmärke.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Gillar! Om rädslor pratar man inte så ofta, det är liksom inte "inne". Bra att det ser ljuset!

    SvaraRadera