lördag 31 januari 2015

Lättare att fota en där i alla fall




Ordlös Lördag







15 kommentarer:

  1. Båttre en fågel i handen än 10 i skogen :-)

    SvaraRadera
  2. Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket, sier vi i Norge :)
    Nydelig bilde.
    Ha en deilig lørdag :)

    SvaraRadera
  3. Søtt bilde av fin fugl! Ordtaket er akkurat som Annemor sier!
    -Margit-

    SvaraRadera
  4. Är det ett nytt ordspråk? Fin mes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Nej, nu är ju inte titeln på inlägget ordspråket i sig - det tänkte jag att alla skulle lista ut själva :D

      Radera
  5. Den var ju ganska lätt ;-) Men du, vilken helt fantastsik bild !!

    SvaraRadera
  6. Vilken suverän bild! Hur du lyckades med att få den - vad den nu är, jag säger väl fågeln då, att sitta i handen är en gåra för mig. Bra gjort!

    SvaraRadera
  7. Takk for hilsen. Ordtaket mitt er: Der det er hjerterom er det husrom. -Margit-

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att det är en ornitolog som håller i den lilla blåmesen? Annars för du ge dig ut i skogen och hitta de andra!

    SvaraRadera
  9. Vist måste det vara, "en fågel i handen är bättre än tio i skogen" ! Fin sen har jag ett citat i min bok, "Skogen skulle bli väldigt tyst om inga andra fåglar sjöng än de som sjöng bäst" (Henry von Dyke) Jo du har rätt, gammal är äldst.
    Ha en fortsatt god helg!

    SvaraRadera
  10. Wow vilken bild.
    De är dagliga gäster på mitt fönsterbläck, så guliga.
    /Kiki

    SvaraRadera
  11. Den här bilden har jag sett tidigare - denna är mumma!!

    SvaraRadera