söndag 18 januari 2015

Med manteln av ...



... blev det ändå en promenad!




Vi mötte en snigel! Då förstår ni att kylan inte riktigt slagit till här! Vi hoppas den gör det - snart, djupt och obarmhärtigt ... i alla fall för sniglar (och fästingar - jag är inte bara emot EN sorts djur)!

En ovanligt dekorerad postlåda gick vi förbi också! Det gäller att postverket har modiga människor i tjänst - annars blir det ingen post i den lådan!

Och Möte ... alltid spännande på landet. "Undrar vem DET är!"




och ... efter som manteln åkt på igen:










36 kommentarer:

  1. Rolig triss du har gjort vargen var häftig :) Önskar dig en fortsatt trevlig Söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försökte kommentera hos dig men det såg inte ut som det hände något. Antingen har du inte fått en endaste kommentar,eller, typ, 5 ;)

      Radera
    2. Jo då det kom fram ända var att jag godkända svaret .:)

      Radera
  2. Inte en snöflinga så långt ögat når. En snigel istället.
    Var bor du någonstans???

    SvaraRadera
  3. Fin triss i en snöfri miljö. Skönt för dig att kunna promenera utan att vara rädd för att halka omkull på is och snö.

    SvaraRadera
  4. Vilka hiskeliga möten! Ja, det är alldeles för varmt i vinter. Alla de där otäcka krypen kommer att överleva.

    SvaraRadera
  5. Postlådan är ju skithäftig! Gillas skarpt! Nu ocillar jag också alla sorters kryp, men jag är nog ändå glad över det milda vädret som jag läst om på olika bloggar. Kul att ha wifi ombord på flygplanet på vägen hem. Har nog lite bloggabstinens tror jag;-)

    SvaraRadera
  6. Underbart, ingen snö, vilken lycka. Läcker brevlåda :-)

    SvaraRadera
  7. Men menar du att du har sniglar i trädgården ??
    Trodde först att nån hund hade varit å lagt en korv....
    Ja det är ett låååångt land vi bor i fårn norr till söder skiljer sig vädret mycket.

    Kul triss du fick till.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. Det verkar vara stora variationer på klimatet i vårt land. Där jag bor har vi massor av snö. Fina bilder!

    SvaraRadera
  9. Härlig triss trots läbbig snigel och otäck låda :). Kul med möten och spännande också.

    SvaraRadera
  10. Provar en gång till eftersom kommentaren inte gick fram.
    Härlig vårkänsla i bilden fast snigeln klarar jag mej utan
    Sture trillade tre gånger så jag gav upp och gick hem.

    SvaraRadera
  11. På landet känner en alla en möter! Även de en möter för första gången....

    SvaraRadera
  12. Fina bilder! Ja man kan göra många spännande upptäckter och möten på en promenad. Jag brukar alltid hälsa på alla jag möter och idag var det en gubbe som såg surare än surast ut och han hälsade inte tillbaka. Jobbigt att vara så sur.
    Gullig liten figur med manteln och skönt att kunna vara lat ibland :)
    Annars gillar jag inte ordet manteln eftersom vår avdelning hette så där man vårdas i livets slutskede. Jobbiga minnen därifrån. Men nu har de döpt om den till avd 2. Låter ju inte heller så kul...

    SvaraRadera
  13. Spännande promenad! Det enda jag inte tycker om är snigeln, hoppas det blir riktigt kallat så att de inte förökar sig så mycket!

    SvaraRadera
  14. Härligt med sådan promenad - fast man kan ju inte tro att
    det är vinter där du var.... Läcker brevlåda!!

    SvaraRadera
  15. Väldigt häftig promenad, brevlådan var cool men lite läskigt. Snigeln var dock enbart läskig, glad att vi inte har sådana här uppe ännu.

    SvaraRadera
  16. Varierande bilder. En kylknäpp kan nog inte skada, för att bli av med en del mindre kul kryp! Elisabeth

    SvaraRadera
  17. Nei, nei!: En snigel! Det var da ikke noe hyggelig vårtegn. Eller har den overvintret? Hihi: Trodde først det var en bit korv jeg så på bildet!

    SvaraRadera
  18. Två skräckbilder samt en trevlig bild med reflexväst :) Tänk om alla kunde synas så där bra uti trafiken... Jag fick gå mina promenader med pannlampa och reflexjacka :)

    SvaraRadera
  19. Ha ha det var en ovanligt läskig brevlåda! Oj oj en sådan stor fett snigel som inte har dött. Skall det bli väsrta snigel sommaren om inte våran vinter dyker upp snart?

    SvaraRadera
  20. En snigel? Nu???! Himmel det har jag inte sett på flera månader. Var bor du?? :D Brevlådan fick mig att skratta hejdlöst. Den var väldigt annorlunda. :) En mycket fin triss tycker jag. Lite ovanlig för jag ser ingen snö. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor i Bohuslän - gröna vackra Bohuslän ;)

      Radera
  21. Gillar M:et hos dig....spännande med möte.
    /Kiki

    SvaraRadera
  22. lika lite snö och vinter som hos mig i småland ...men hua för sniglar.....ja de lär ju inte frysa ihjäl i år

    SvaraRadera
  23. Fina bilder!
    Roligt att se hur olika vintern kan vara i vårt avlånga land.

    SvaraRadera
  24. Oh, du tycks ju till och med ha isfritt på vägar och stigar!
    Men en sån där läbbig snigel - undrar om jag inte rentav föredrar min is... :D
    Skojig triss. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  25. Tåligt o förskräckande var tydligen helgpromenadens ledord. O det var säkert roligt när postlådan "förgylldes"...

    SvaraRadera
  26. Tänk att jag faktiskt drömde om de där sniglarna i natt! Hu - det kan man kalla en mardröm! Om fästingar brydde jag mig inte så mycket innan brorsan blev sjuk, nu hatar jag dem innerligt.
    Din första bild andas mycket vår (måste vi verkligen få vinter först?).

    SvaraRadera
  27. En snigel...... Ur led är tiden. Snyggt trissat

    SvaraRadera
  28. Spännande promenad ni haft. O nej inte sniglar brrrr...

    SvaraRadera
  29. Fastnar för M:et här. Möte är alltid spännande och förväntansfullt. Undrar hur hen tänkte som dekorerade sin postlåda sådär. Måste vara ett lekfullt busigt barn och barn är vi ju alla ;-) Sniglar !! Kul att få se en på bild och det räcker gott och väl.
    https://anitasmalta.com

    SvaraRadera
  30. Det var inte mycket till snö där men en vacker natur! Snigeln ser ut som en tilltrampad grillkorv!:)

    SvaraRadera
  31. Sverige är ett avlångt och spännande land....vilka kontraster....barmark hos dig och snö och kallt hos mig....=)

    Snygga bilder!

    /Ninni

    SvaraRadera
  32. Bor vi i samma land kan man undra, jag skickar ner några minusgrader till er, vi har så det räcker :)

    SvaraRadera
  33. Jag kan nästan tro det är vår hos dig för inte trodde jag att de där bruna spanska sniglarna var synliga nu. Inte roliga de där gynnarna. Finfint trissat är det trots dem.

    SvaraRadera