måndag 26 januari 2015

Tacksamhet ... and a grumpy note



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!



måndagskvällar
att lägga sig efter en låååång dag
snö
bokpaket
varm choklad med punsch
cellprov (inte att ta dem, men att vi har förmånen att bli kallade)
trevligt bemötande
matsång
klar ljus himmel kl. 17
spolarvätska
lunch i trevligt sällskap
tänder
Stella
tålamod
small-talk
hörlurar
gott vin
hemmadag
loppisfynd
snöslunga












5 kommentarer:

  1. Alltså snö kommer jag då aldrig vara tacksam för. Å citatet skulle jag gärna "vända på";-)

    SvaraRadera
  2. Matsång och varm choklad med punsch kan man väl sätta frågetecken för. Matsång för att det undras vad det är, och choklad med punch för att det undras om det smakar gott. Känner mig tveksam.

    SvaraRadera
  3. Finns mycket att vara tacksam över, men tänder... Har nog aldrig reflekterat över dem, såklart jag är tacksam över dem och skulle sakna dem om jag inte hade några, men vissa saker tar jag bara för givet och tänker inte på.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Jag tokgillar dina listor över din tacksamhet Eva. Vi har ju alla så mycket att vara tacksamma för. Oftast sådant som vi kanske tar för givet. Att skriva ner det så som du gör tycker jag är strålande. :)

    Och tack snälla du, för dina ord hos mig. Ord som värmer så gott. Nu när jag behöver det som allra mest. Tack.♥

    Sköt om dig och ha en riktigt fin måndag.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns mycket att vara tacksam för , jag är mest tacksam över att jag kan jobba med det jag älskar och att jag kan försörja mig och min dotter utan att att behöva gå till socialen ..

    Gillar din listar det är bra och peppande....

    SvaraRadera