måndag 19 januari 2015

Tacksamhet ... och Herregud & co



Under den här bilden återkommer, (nästan) varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. Gör du något liknande? Nämn det gärna i en kommentar :)  Tillsammans gör vi vardagen ljusare!


3350 – 3372


omvägar
”förlorad” son hittar hem efter stormen
gott samtal kring livets svåra
amatörfotografer
pratglada ungdomar
raska promenader
åskväder som överraskade – lite coolt i januari ändå
se lite nytt
”halloumoti” – ljummen, färsk
snöflingor stora som vantar (nåja)
kvällsmat (middag?) på ”Golden Arches”
äntligen klippt
julen åkte ut*
tulpaner – mängder
biopremiär
tomt när d.y. åkte hem – men snart ses vi igen
intervju inför skolprojekt (inte mitt skolprojekt – inte jag som intervjuade)
rena golv
soffhäng med surf
promenadväder
vackra böcker
Herregud&co
helgfika



Herregud & co - sätter fingret på "det" om och om igen.
Hitta dem HÄR!









10 kommentarer:

  1. Skratt lär förlänga livet - du har kanske gett mig några extra dagar även om det inte går att bevisa.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tipsade om serien, det var verkligen pricken över i:et.

    Ha en fantastisk dag

    SvaraRadera
  3. Sista bilden är klockren , en vuxen människa som inte vill vara vuxen. Så har jag känt väldigt ofta en tid nu så den var bra :)

    SvaraRadera
  4. Så fint med sammanfattningen av veckan som gått. Bra tips.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns så mycket att vara tacksam för! Som roliga teckningar och tulpaner till exempel!! :)

    SvaraRadera
  6. Älskar den med tvivlet på sig själv....klockren.
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Underbart och väldigt tänkvärt. Det är väl kanske det som är meningen också. Att få oss att tänka till vilket du lyckas med utan like :-)

    SvaraRadera
  8. Gillar Herregud&Co. Hans teckningar påminner mig om Southpark och hans texter skriver jag under på, speciellt den sista;-)

    SvaraRadera
  9. Härligt med så mycket att vara tacksam för. Jag behöver verkligen komma igång med mina gladmåndagar igen, för mitt i all rehab har jag massor att vara glad över!

    SvaraRadera