tisdag 27 januari 2015

Vad jag inte gör


Jag känner varken Peppe eller Peppes kompis Hanna - men den här lilla idén till blogginlägg sprider sig som en liten löpeld. Jag hittade listan hos Onekligen!

Vad jag inte gör:

Jag tycker inte om att prata i telefon. Jag färgar inte håret. Jag läser inte längre ut tråkiga böcker. Jag oroar mig inte för vad andra tycker. Jag har inte åldersnoja. Jag diskar inte varje dag. Jag tuggar inte tuggummi. Jag stryker inte speciellt mycket. Jag saknar inte min mamma. Jag vill inte alltid åka till jobbet. Jag spelar inte Lotto, tipset eller på hästar. Jag har inte alltid de bästa ideer till blogginlägg.

Du då? 









10 kommentarer:

  1. Hahaha! Definitivt värt att knycka! Japp, det tror jag:-)
    Tugga tuggummi gör jag dock då och då;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, vad roligt. Har genast börjat skapa en egen lista i huvudet där en hel del stämmer in med din! :)

    SvaraRadera
  3. Haha :-) Vilket härligt inlägg! Det där får jag klura mer på! ;-)

    SvaraRadera
  4. Med tanke på att det jag GÖR är att ligga i soffan, surfa och skriva arga inlägg, så är resten av mänskligt beteende sånt jag INTE gör...

    SvaraRadera
  5. Trevliga upplysningar fast de är i inte-form :) Finns ju mer saker man inte gör än gör :D
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Vad jag inte gör, rätt mycke, listan skulle bli lång, men man behöver ju inte överdriva.
    Skönt att skriva om sånt man inte gör....kan öppna upp till nya möjligheter helt klart.
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Listan kan ju bli hur lång som helst och sen kan man ju vända på det hela då har man verkligen att göra ;-)

    SvaraRadera
  8. Det var ju en helt strålande idé... med en sån lista menar jag. Nu fick jag något att fundera över :)

    SvaraRadera
  9. Roligt inlägg! Kanske något att ta efter... Äter inte heller tuggummi.

    SvaraRadera
  10. Mycket av det vi gör och inte gör beror ofta på vem vi har framför oss - eller inte.
    Listan varierar om jag är ensam eller inte.
    Visst finns det saker jag absolut inte gör - men det är mer av etisk moralisk princip - om det finns ett ställningstagande.
    Kul är idèen!

    SvaraRadera