torsdag 15 januari 2015

Varm, luddig, lägerlängtan


Bland mycket annat jag gör i mitt jobb är det jag gör mest konfirmandrelaterat. Jättekul! Bland det roligaste är den kontakten vi har med ett litet gäng ungdomar som hängt med som unga ledare så länge att de nu nått "seniorstatus". Vi har därför beställt munkjackor ("hoodisar") till oss pedagoger och våra yngre, obetalda, fantastiska unga ledare så att hela omvärlden ser att vi hör ihop!
För det gör vi. Och det gillar jag :)




Torsdagstema








19 kommentarer:

  1. En varm och skön lägerjacka, säkert en faktor som bidrar till känslan av gemenskap!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Og det forstår jeg :) Flott jakke :)
    Ha en deilig dag :)

    SvaraRadera
  3. Fint :) jag minns mitt eget konfirmationsläger, så kul vi hade...

    SvaraRadera
  4. En stor mjuk varm och luddig hoddikram är ni säkert värda allihopa :)

    SvaraRadera
  5. älskar hoodisar, äger säkert minst 20 stycken som jag använder.

    SvaraRadera
  6. Ett bra sätt att boosta självförtroendet lite med den texten på ryggen.

    SvaraRadera
  7. Samhörighet för er - och trygghet för konfirmanderna!

    SvaraRadera
  8. Snygga tröjor! Det låter som ni är en härlig grupp ledare, konfirmanderna har det säkert jättekul ihop med er! :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Så roligt att ungdomarna stannar kvar! Gott betyg till de vuxna ledarna!

    SvaraRadera
  10. Härligt att vara tillsammans och skapa gemenskap! :-)

    SvaraRadera
  11. Låter som en alldeles förträfflig idé. Samhörighet och en varm jacka. Tänk att det inte behövs så mycket mer för att skapa något som ger så mycket.

    SvaraRadera
  12. Fint =) Yngsta sonen här hemma ska konfirmeras i sommar. Det kommer bli en fin upplevelse för honom.

    SvaraRadera
  13. Tack snälla Eva för att du "tog risken". Hoppas det inte ställer till något. Glad blev jag iallafall, det ska du veta !!! Min kommentar som jag skrev tidigre hamnade nog bland skräppost liksom denna säkert gör. Önskar jag bara kunde ana var problemet ligger...

    SvaraRadera
  14. Nämen det funkade ju via mitt Goggle konto. Jippiii. Iallafall ett steg åt rätt hall :-)

    SvaraRadera
  15. Det gillar jag med! Det finns en tjusning att få förmånen att umgås med unga, energiska och entusiastiska individer. Så är det för mig i FI, jag är verkligen den gamla arga tanten där, men det ger mig sån glädje att få jobba med dem!

    SvaraRadera
  16. Det låter alldeles utmärkt!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det låter väldigt bra. Det är det vi behöver. Gemenskap, att hålla ihop, ställa upp för varandra.... Ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  18. Klart man gillar det, och ni verkar verkligen ha mysigt ihop så Led på.
    /Kiki

    SvaraRadera