fredag 29 maj 2015

Bara så den inte försvinner i flödet










8 kommentarer:

  1. Läs Guldkryckans blogg kan jag bra säga här!

    SvaraRadera
  2. Sitter och läser ikapp efter några dagars frånvaro. Detta är ju så viktigt! Barncancerfonden alltså, eller även vanliga cancerfonden. Mormors önskan var att vi skänkte pengar till barncancerfonden istället för att köpa blommor till begravningen. Och vi var väldigt många som hade skänkt. Känns bra!
    Stort tack för din cyberkram! Den värmer! Tänkte på dig under begravningen igår och tänkte att du är nog en mycket bättre präst än den som var igår. Mormor hade önskat denna präst, valt psalmerna själv osv. Men hon var så opersonlig, läste innantill mycket och stakade sig i alla fall. Jag jämförde med mina svärföräldrars begravningar där prästen fick det att bli så personligt, det lät som om hon hade känt dem hela livet fast hon aldrig ens hade träffat dem.
    En annan sak jag reagerade på, fast varken negativt eller positivt, mest förvånad, var att prästen igår läste från en läsplatta istället för bibeln. Även i kyrkan går tekniken framåt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint val av din mormor att låta blompengarna gör god nytta någon annan stans :)
      Tack för dina varma ord. Präster är också bara människor - så man kan ju träffa på alla sorter - och alla människor klickar man ju inte med - inte ens när man vill!
      Nu är jag inte präst, vilket jag tycker är skönt. Församlingspedagog står det på min dörr :) och för mig betyder det mycket glädje i möten med unga och deras föräldrar. 0-18 och alla som de lever och umgås med (vilket, ja, kan bli alla)!
      Ibland är jag med på begravningar genom jobbet - kanske för att det finns någon teknisk uppgift (bildspel eller annat) eller för att någon vill att man är med för sin egen eller barnens del. Det är en ära varje gång. Det så också väldigt olika ut varje gång - och kanske är det för att sorg är så väldigt intimt och personligt - inget man kan förbereda sig för. Man får göra lite som Moses vid brinnande busken och (mentalt) förstå att man går på "helig mark"! Det är stort. Och svårt.
      Läsplatta? Jag förstår det praktiska :) men lite tar det emot i tanken. Kanske är jag lite gammaldags i smyg? ;)
      Stor kram till dig med önskan om en fin söndag!

      Radera
  3. Viktig kampanj, och dessutom så söta armband :)

    SvaraRadera
  4. Du gör rätt som ger rekalm för Barncancerfonden! Bra gjort!
    Jag stödjer Cancer Care Cymru genom vårt kommande Afternoon Tea.
    Som jag säjer, huvudsaken är att man gör något!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte riktigt förstått hur man gör här på blogspot för att lyfta upp ett tidigare inlägg... Vet du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr. Jag kopierade Shop-länken igen och lade in den i ett nytt inlägg - då slapp jag ta reda på det ;) Lat som jag är!

      Radera
    2. Jag får nog göra likadant! :-)
      Tack Eva för omtänksamma ord i mitt förra inlägg. De värmer.

      Radera