söndag 10 maj 2015

En smakebit på søndag: We Are All Completely Beside Ourselves

"Grandma Donna passed the oyster stuffing and asked my father straight out what he was working on, it being so obvious his thoughts were not with us. She meant it as a reprimand. He was the only one at the table who didn't know this, or else he was ignoring it. He told her he was running a Markov chain analysis of avoidance conditioning. He cleared his throat. He was going to tell us more.
We moved to close off the opportunity. Wheeled like a school of fish, practiced, synchronized. It was beautiful. It was Pavlovian. It was a goddamn dance of avoidance conditioning."

Om du klickar på omslagsbilden kommer du till Goodreads sida om boken! 

We are all completely besides ourselves av Karen Joy Fowler, finns också på svenska med titeln Vi är alla helt utom oss.

Mari på bloggen Flukten fra Virkeligheten hjälper oss att bjuda varandra på smakbitar ur de böcker vi läser just nu. Alltid kul att få lite boktips och lite försmak. Se andras smakbitar för dagen HÄR!







23 kommentarer:

  1. Intressant - kanske finns förklaringen till varför jag ibland känner mig schizofren......

    SvaraRadera
  2. Tack för smakebiten, ingen bok jag känner till

    SvaraRadera
  3. Har sett den här boken på flera bloggar. Vet inte riktigt om det är en bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten!
    Trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbit. Känner inte till boken sedan tidigare. Önskar dig en fortsatt fin söndag! :)

    SvaraRadera
  6. Jag är lite sugen på att läsa den här boken, men har inte riktigt bestämt mig ännu. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Så där funkar det lite hemma hos oss också :-)

    SvaraRadera
  8. köar på biblioteket. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Känner inte till boken sedan tidigare. Men tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Jag avskydde verkligen hennes bok The Jane Austen Book Club. Drar mig därför för att läsa den här... Men omslaget är så snyggt att jag är sugen på att läsa den ändå. :)

    SvaraRadera
  11. Hadde ikke hørt om denne. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  12. Den här ska jag snart läsa, fast på svenska. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Alltid roligt att få tips på böcker. Det är lätt att man kör in sej på vissa författare eller vissa typer av böcker. Roligt att få vidga sina vyer. Blev intresserad.

    SvaraRadera
  14. Känner inte till boken sen innan .. Så tack för tips !!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbiten! Den här vill jag nog läsa någon gång. ;)

    SvaraRadera
  16. "Markov chain analysis of avoidance conditioning" - errrrmmmmmhhhh. Nu satte du mig i arbete igen med att googla vad det är för något. Å där slutade jag - min IQ räcker liksom inte till där...
    Men är glad att du förstår...

    SvaraRadera
  17. He cleared his throat - han klarade strupen, som det stod så obegripligt i ungdomens böcker. Måste ha varit knepiga översättningar jag läste. Har aldrig hört en svensk säga så, varken före eller efter jag läste de där böckerna.

    SvaraRadera
  18. Obekant bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  19. Artig smakebit, det ga meg lyst til å sjekke ut denne boken :)

    SvaraRadera