lördag 13 juni 2015

Fototriss - Något Nytt


Det har varit tyst  här ett tag. Efter en stressig period slog lugnet till och det blev stiltje ... nåja, egentligen inte - men i jämförelse :)
Yngste (25, men alltid yngst ;)) kom hem för att jobba lite i sommar - och i fredags var det skönt att bara tjôta (som bara västkustbor kan) lite ... och gå på bio, icke att förglömma. Jurrasic World. Den får tre sillar av fem ... egentligen. Men för att jag hade trevligt sällskap, popcornen var goda och vi satt längst bak så får den fyra sillar i alla fall :)


Idag gav vi oss ut på en tur med Harry som ägs av Föreningen L. Laurin till Stora Kornö tillsammans med ett gäng sköna människor.

Nåväl - nog ordat. Därifrån kommer min triss.





Här har nog någon tagit ner takpannorna för att lägga på något nytt - och när det gamla liggande virket på boden intill började ge upp satte de på något nytt: plank. Slutligen (överst till höger i kollaget): Fyrhuset, Stångehuvudi Lysekil från ett något nytt håll .... för min del :) - d.v.s. havssidan. Antagligen Sveriges mest fotade fyrhus!












19 kommentarer:

  1. Alltså du är förlåten för den bloggfria dagen - jag menar semester är ju faktiskt semester, och din triss kompenserar mera än väl för den bloggfria dagen igår. Det där fyrhuset är ju sååååååå vackert beläget! Helt underbar vy måste jag säga.
    Njut nu av ledigheten (för du är väl ledig antar jag) och ta vara på dig själv och sonen:-)

    SvaraRadera
  2. Toppentriss, tummen upp! Gillar både de gamla tegelpannorna och det murkna planket! Fyrhuset, wow!

    SvaraRadera
  3. Allt gammalt får sig något nytt. Gillar fyrhuset från den där nya hållet, den där färgkombon med ljusblå och guldockra= dä ä fint dä.
    Kul att din yngsta är lika gammal eller ung som min enda.
    /Kiki

    SvaraRadera
  4. Helt enig med Violen: To tomler opp!! Hilsen Kari

    SvaraRadera
  5. Altså: En tommel er det samme som en tumme! :)

    SvaraRadera
  6. Så bra med lediga dagar! Här har det varit ledigt hela helgen med en massa utomhusfixning. :-) Och så härligt att få rå om den yngste. Guldstund! Fin fortsättning på helgen Eva!

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Men åh så vackra bilder & den där filmen överlåter jag till mannen min för yngsta sonen
    vill gärna se den :O))

    SvaraRadera
  8. Ett så vackert kollage och vilken söt stuga!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder! Du är jättebra på att beskära och plocka fram väsentligheter!

    SvaraRadera
  10. Gillar falurött, hur många nyanser finns det egentligen ?

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder i din triss. :)

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder! Du har verkligen fått till en skön känsla i bilderna.

    SvaraRadera
  13. Skrev ett långt inlägg här men "ramlade ut" ur internet....men nu är jag inne igen :)
    Jo...ska se den där filmen också även om jag är skeptisk till "mjölkning" av gamla filmer för attt de ska tjäna en liten slant.
    Men frugan och jag kommer snart sitta där i biosalongen iallafall och titta på den.

    Såna är vi ;)

    Ha de bäst.

    SvaraRadera
  14. Mysigt att ha sonen hemma. Filmen har jag absolut tänkt se! Fantastiskt fina bilder på gammalt och nytt!! Ha en skön söndagskväll :)

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder alla tre! Nu längtar jag ännu mer efter den svenska sommaren! Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  16. Mäh. Här sitter jag på en solig takterrass mitt i Cannes och blir alldeles tårögd av din otroligt vackra komposition! Tänk det där collaget som fondtapet i ett hotellrum! Så makalöst somrigt svenskt!

    SvaraRadera
  17. Helt underbara bilder!

    SvaraRadera