torsdag 11 juni 2015

John och Hank


John och Hank är bröder - och de vloggar. Till varandra, och till oss, på Youtube. I efternamn heter de Green. Så för er som läser YA kanske det redan ringer en liten klocka. John Green är författaren till böcker som Förr eller senare exploderar jag och Pappersstäder.

Deras vlogg är kul att följa. De är  underfundiga, kluriga och, väldigt mycket, de originella varelser de är - inget tillgjort här inte ... tror jag. De känns äkta - det är väl vad jag menar.

Igår hittade jag ett vlogginlägg om What Does It Mean to Be Human? - något många av oss (alla av arten Homo Sapiens?) funderar på. På engelska (amerikanske) så klart - och fort. Båda bröderna pratar väldigt fort - nästan alltid. Som om de har så mycket att säga att de måste skynda sig för att livet är kort!











7 kommentarer:

  1. Du är fantastisk på att hitta grejer!

    SvaraRadera
  2. Ska kolla in vloggen vid tillfälle. Vlogg - känner mig lite vid sidan av. Som om man inte befinner sig i händelsernas centru, vilket jag ju heller inte gör.

    SvaraRadera
  3. Håller med Anni där och liiiiiiite med Andra året i Hjo. Men dessa killar hade verkligen verbal diarré måste jag säga.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker mig känna igen sättet att resonera från boken The Fault in Our Stars. Jag gillar det, han påminner lite om Woody Allan.
    /Kiki

    SvaraRadera
  5. Jag kollar vid ett senare tillfälle eftersom hela huset sover just nu! Jag borde oxå göra det, jag skulle bara.....
    Kram

    SvaraRadera
  6. När jag är utomlands älskar jag att prata engelska och att lyssna på språket, men här hemma tycker jag det är jättejobbigt. Alla olika rutor med text som kommer upp på facebook, allt som är på engelska skrollar jag bara förbi. En utmaning att ta tag i :)

    SvaraRadera
  7. Inget inlägg idag - mår du bra eller!?

    SvaraRadera