tisdag 9 juni 2015

Människor på mars - i alla fall i november!


I april läste jag The Martian av Andy Weir och gav en liten En smakebit på søndag av den, HÄR!
När jag summerade vad jag läst i april (vilket jag gjorde HÄR) så skrev jag:

The Martian av Andy Weir Den här boken är nu så omskriven att jag inte tror någon som gillar böcker lyckats missa den. Nu ska den ju bli film också! Ett bra exempel på att man inte ska ge upp en bra idé. Författaren gav ut den själv till en början, för inget förlag ville ta i den … men hoppsan vad de inte visste att den skulle bli populär. 
Jag gillar den så pass att den får toppbetyg. Den torra humorn är klockren. Andy Weir får mig att läsa tekniska beskrivningar och krångliga förklaringar om hur grejer fungerar på mars så att jag tror att jag begriper. Fantastiskt! 
Finns även på svenska!

Så varför skriver jag om det nu? Jo, för nu har filmtrailern kommit :)  



Det här verkar lovande!

Passa nu på att läsa boken först!






5 kommentarer:

  1. Rymden och universum fascinerar! Kan stå länge en mörk novemberkväll och titta upp mot en stjärnklar himmel. Däremot skulle jag vägra att åka till månen, Mars, eller var man nu kan åka ;-)

    SvaraRadera
  2. Ooooops! Nu tillhör jag ju den mindre allmänbildade skaran och jar har varken hört talas om boken eller fimen. Maken som är min raka motsats vad gäller filmkunnande stod också som ett frågetecken. Men han tände direkt på filmen.
    Det är bra att kika in här os dig regelbundet - man håller sig àjour:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte heller hört talas om den..!
    Ska kolla trailern efter jag har publicerat min kommentar här! :)
    Jag och maken älskar verkligen att se på film.
    Både hemma och på bio.
    Hoppas verkligen att vi gillar trailern.
    Natti, natti! ♡

    SvaraRadera
  4. Det låter som nått min man kommer att älska!

    SvaraRadera
  5. Låter lovande, en marsresa har jag länge tänkt på.
    /Kiki

    SvaraRadera