onsdag 17 juni 2015

När det ena leder till det andra


Ibland fastnar  man vid datorn. Det kanske känns igen? Ja, eller, man fastnar ju egentligen inte vid datorn utan vid det universum den är vår portal till. Internet. 

För någon vecka sedan satt jag där igen - och det ena ledde till det andra. Så, igår gjorde jag Karelska piroger. 

Spanaren, som jag tittar in hos, var inblandad i kommentarerna här - men det var inte via Spanaren jag hittade till pirogerna - kanske är det så att "världen inte är så stor ändå" även på andra sidan datorn?

Nåväl. På Pettas Blogg hittade jag receptet - och igår blev min finska sambo kvällsmätt på piroger - även frukost och fika idag skulle tydligen bestå av piroger :) Så, kanske var de godkända!




Och kanske kan det vara tillåtet med ett kollage på

Onsdagstema

... bara en gång.







17 kommentarer:

  1. Piroger är ju så gott...!
    Och dom där såg ju jätte smarriga ut.
    Det är bra med cybervärlden! :)
    Finns så mycket nya och roliga recept överallt!

    Vill passa på att önska dig en jätte fin och mysig Midsommar med de dina! ♡
    Stor varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Dom ser riktigt smarriga ut, det var länge
    sedan jag åt piroger.

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk så mycket trevligt man hittar när man surfar runt :)

    SvaraRadera
  4. Jeg tror det smakte ja :)
    Ha en fin dag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2015/06/17/sommerforlystelser/

    SvaraRadera
  5. God onsdag.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2015/06/17/sommerforlystelser/

    SvaraRadera
  6. Inspirerande kollage! Så i den grad att jag kollade receptet på Pettas Blogg och jag förstår att det var jättegoda piroger! Din sambo verkar ju nöjd!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Det ser komplicerat, men gott, ut!

    SvaraRadera
  8. Internet är jättebra!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Håller med Stare! Älskar piroger och åt några riktigt goda på den internationella matmarknaden häromdagen, fast de var polska varianter.
    Kul att sambon godkände dina verk:-)

    SvaraRadera
  10. Du vet vad jag tyckte om dina piroger, dom såg så frestande goda ut,
    att hade vi varit i närheten hade du fått gäster.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Finska piroger är gott och din sambo verkar ju nöjd!
    Internet kan verkligen leda en ut i världen!

    SvaraRadera
  12. Tror att jag gillar såna piroger, dina ser rustika och goda ut.
    Helt okej att sommarförlusta sig på detta vis.
    /Kiki

    SvaraRadera
  13. Vad kul att din sambo blev så nöjd! Mycket pyssel med piroger. Äter gärna piroger, men inte med risgrynsgröt, föredrar tacoköttfärs eller något annat. Provade ikväll för första gången att baka glutenfria frallor på nyponmjöl, det blev sådär...

    SvaraRadera
  14. Internet öppnar verkligen upp till en hel värld av möjligheter, kul att det stimulerar din kreativitet :-)

    SvaraRadera
  15. De blir så goda när man gör dem själv även jag gör ibland piroger.Ibland en stor ibland flera små.

    SvaraRadera