måndag 15 juni 2015

Tacksamhet ... and a quote

Under den här bilden återkommer, varje måndag, det som förgyllt den gångna veckan. 
Gör du något liknande?  :) Länka gärna via InLinks nedan så vi kan hitta varandra!  
Tillsammans gör vi vardagen ljusare!



3896 – 3917


Solig möbelflyttardag
Lunch ute i solen
planeringsmöte med mängder gjort
färdigflyttad på jobbet
En film
mys kring köksbordet
kreativ konstnär med glädje
doften av gamla järnvägsslipers (barndomsminne)
ljudbok som förströelse under snigeljakt (eller plock, eg.)
kvällsduschen
umgås-dag
långlunch
kaffe och snack (inte snacks ;))
tälttak över verandan
kompletterande parasoll
biokväll
solen som skiner kl. halv tio på kvällen
båttur
vackra omgivningar
finbesök av Guddottern på självaste dopdagen
tre veckor kvar till semester







“Of course there must be lots of Magic in the world," he said wisely one day, "but people don't know what it is like or how to make it. Perhaps the beginning is just to say nice things are going to happen until you make them happen. I am going to try and experiment.”
― Frances Hodgson Burnett, The Secret Garden







10 kommentarer:

  1. Åh! Underbart citat - det måste jag komma ihåg. Lånar det gärna, om det är okej. :-) Tänker när jag läser din lista att den ger känsla av snart semester och av att sommaren nu är här. Ler stort när jag ser kaffe med snack, långlunch och umgås dag - sånt är viktigt! Ha en riktigt bra midsommarvecka Eva!

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att jag hittade till din blogg och din lista ♥
    Som vanligt har du massa mysiga saker på din och även en sak som jag har på min - nämligen biobesök. För första gången sen filmen Bilar var hela familjen på bio och lördags kväll och såg samma film!!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ser att somen förekommer i flera punkter på din lista! Å den är jag också otroligt glad över kan jag säga:-)
    Å tre veckor går fort!

    SvaraRadera
  4. Somen ska vara solen såklart;-)

    SvaraRadera
  5. Detta är veckans tacksamhet att få läsa om vad du tackar så ödmjukt för plus andra vänners tacksamhet. Tack för att du började med detta och en stor kram till dig för det/ kram

    SvaraRadera
  6. Härlig lista, och lät underbart med kreativ konstnär :)
    Tack för den här underbara listan du startat det är verkligen ett lyft
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ps Jag har samma tacksamhetslista på två olika ställen ... bra att veta

    SvaraRadera
  8. Varm och kärleksfull lista!
    Visst är det underbart med värmen på kvällarna nu!
    Och vad mysigt att få träffa din guddotter! :)
    Ha en jätte fin kväll.
    Kram.

    SvaraRadera
  9. När verkligen slår hårt vill jag verkligen tro på Frances.
    /Kiki

    SvaraRadera
  10. Underlättar när man slipper regn när man flyttar möbler och saker! Hur luktar en järnvägsslipers? Underbart att äntligen kunna sitta ute! Det glömde jag på min lista. Och med tanke på bilderna i dina förra inlägg har du ju haft en helt fantastisk miljö att vistas i. Fortsätt njut av veckan!

    SvaraRadera