tisdag 13 oktober 2015

Snabba rader om igår o idag - ... är det helg snart?


Gårdagen tillbringades i Göteborg. Biskopen bjöd till pedagogdag och vi var där för att höra kloka ord om dopet. En trevlig dag. Glädjen var med på noterna (bokstavligt talat - kolla smajlisarna):


... och lunchen till bringades på SF-bokhandeln :) Alla andra (?) gick på lunch - men böcker är ju också matnyttiga? Tre böcker fick följa med hem. Bara tre. Låter bättre med Bara framför antalet ... 


Dagen idag börjar i Lysekil. 

Önskar er alla en bra dag!







12 kommentarer:

  1. Du är härlig du, en bokhandel går dig ej förbi...hoppas du fick tag på matnyttigt.
    Gillar smilisarna i notform.
    /Kiki

    SvaraRadera
  2. Bara är ett ord som passar bra framför chokladbitar också! :)
    Vad intressant det låter att få lyssna på biskopen, det finns många kloka människor i svenska kyrkan.

    SvaraRadera
  3. Söta smilisar :)
    Hur mycket böcker har du ?
    Jag är imponerad av att du orkar läsa så mycket som du gör…
    jag köper mest böcker men hinner aldrig läsa.. eller somnar för tidigt kanske ;)
    Stor tisdagskram
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Med tanke på att du slukar böcker så är ordet "bara" helt rätt i sammanhanget.
    Hoppas du har lika roligt i Lysekil idag som du hade i Göteborg.

    SvaraRadera
  5. Tror bestämt du har fullt upp!
    Hehe, kan inte låta bli att skratta igenkännande om Cissis kommentar :-)

    SvaraRadera
  6. Du är observant som ser smajlisar även bland noterna. Har strosat omkring på bokhandel i eftermiddag. Försökt hitta en disputationspresent till en vän. Tillslut fann jag det jag sökte. Och även en bok till mig köptes.

    SvaraRadera
  7. Jo...Biskopen här i stan, den förra var vi på middag hos för många år sedan vid brorsans prästvigning.
    Fin middag och goda drycker till det.
    Riktigt trevligt var det.

    "Bara" tre böcker...inte så "bara" tycker jag ;)

    Ha de bäst nu.

    SvaraRadera
  8. Ohh, Sci fi bokhandeln, en favoritplats!

    SvaraRadera
  9. Jag hade också valt bokhandeln före lunch. ;) Hoppas att du fick en trevlig dag i Lysekil också. :)

    Kram på dig♥

    SvaraRadera
  10. Full fart hos dig. Vad härligt med glada noter :) Jag kan inte ta en ren ton men när jag rider ensam i skogen sjunger jag för att skrämma bort älgar och vildsvin :)
    Hoppas böckerna mättade! Blev tipsad om en bok som heter Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. Har du läst eller hört något om den?

    SvaraRadera
  11. Har aldrig sett smilisar på ett notpapper tidigare:-))) Tack för att du fick upp mina ögon. Nu kanske jag kan se på de där krumelurerna med ett leende på läpparna!
    Kram från Karin som sjunger hellre än bra, och inte kan noter

    SvaraRadera
  12. Bara låter toppen=)) Önskar dej en fin dag!

    SvaraRadera